Crowntail kampfisk

hei jeg lurer på koffer min crowntail kampfisk spyter ut matten etter den har tatt den i munen??????

men han går sammen med guppyer og platyer og en del tetra


men det virker ikke så han har så mye imot det får han krangler ikke eller noe med de han svømmer rett ved siden av de og alt men jeg lurer på koffer han spytter ut maten?
burde jeg ta han i et akvarie som han er i alene????



takker for alle svar
Kanskje han ikke liker maten han får

Har du hatt han lenge? Har han tidligere pleid å spise den maten du gir ham nå? Det finnes eget kampfiskfôr å få kjøpt. I tillegg så er de glade i mygglarver (fås kjøpt frossen i dyrebutikken).

Det er alltid et sjansespill å la kampfisk gå sammen med andre fisker. Av og til kan det gå bra og plutselig så er det ikke sikkert det går så bra lenger. Du får følge med og flytte ham om det skulle oppstå problemer.
Hva er temperaturen? Hvis den er lav, er det mulig at det hjelper å øke den.
temperaturen er 26 krader.

jeg fikk han på fredag og da hadde han vert i butikken i en og en halv måne
og da hadde han gåt sammen med andre fisker som platy, guppy og mange andre typper


men vis jeg kjøpper kampfisk mat og så tar den andre fiskene det ka sjer da??????
Han kan godt ete maten til guppyene, og guppyene kan godt ete maten hans. Ingen problem det.

Som Tante Astrid har skrevet, kan du gi ham mygglarver. Kampfisk (og guppy) elsker det.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap