Grønt på glasset.

Jeg blir litt matt av hele akvarie prosjektet her. Kjøpte "brukt" akvarium med fisker, pumpe, lys, innredning, mat og alt utstyr. Men det viser seg at nesten alt er feil. Feil fisk, for mange fisk, har fått finnråte (medisinerer nå så satser på rask bedring), feil innredning. Men jeg tester ofte og vannkvaliteten er helt super

På fremsiden av akvariet er det litt grønt på glasset, ikke på sidene. Har to algespisere som henger på glasset til tider, men de får ikke bort alt. Noe jeg kan gjøre for å få dette bort?

Takknemlig for svar.

*matt nybegynner*
Det vill nok alltids komme litt alger på glasset.

Hvis du har noe filtervatt til overs så er det ypperlig til å skrape av algene. Bare ta en liten dott og gni over glasset. Ulempen er at du må dyppe hele hånden/armen ned i akvariet.

Hvis ikke anbefaller jeg å kjøpe en algeskrape. Jeg syntes personlig [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=1442&HKatID=]denne [/URL]er ganske bra.
Ellers så har du jo en magnetisk algeskrape. Fordelen med disse er at du slipper å bli våt da du styrer algeskrapen fra utsiden
Kjøp en magnetisk algeskrape, de er etter min mening de enkleste å bruke. Ikke ta den billigste du finner, på disse er ofte magnetene for svake og den delen som beveger seg inni akvariet vil da falle av hele tiden. Irriterende.... Jeg har en som heter JBL Floaty2, den funker bra.
Tusen takk for svar.
Jeg fikk med en magnetisk algeskrape (Marina) men får det ikke bort med den. Skal prøve med en filtervatt bit en gang. Men ikke nå, nå har jeg nettop hatt vannskifte og jeg skal ivertfall IKKE påføre fiskene mine mer stress i tillegg til alt det andre de går igjennom. Stakkars fiskene mine.
Også kommer jeg å ødlegger da
ikke kjøp algeskrape.. du kan få masse riper i glasset... ikke så velig morro.. ta heller filtervatt og puss med det
Har du sand i karet, ikke bruk magnetisk algeskrape iallefall, ikke særlig gøy om det kommer et sandkorn mellom glasset og magneten:P
Jeg bruker en sånn gratis plastskrape for å fjerne is på bilvinduer, det fungerer også bra! Jeg prøvde med en av de med "barberblad" men laget noen stygge striper i glasset så har gitt opp de.
Maretard
Har du sand i karet, ikke bruk magnetisk algeskrape iallefall, ikke særlig gøy om det kommer et sandkorn mellom glasset og magneten:P

Jeg har grus så det går greit.Her var mange gode tips om hva jeg bør og ikke bør gjøre. Får prøve meg litt frem. Det er ikke så mye, men jeg har lyst at det skal være mer blankt.
Jeg slenger meg på for å fortelle at magnetisk skrape er ok men jeg synes den er litt for svak. En annen ting er at ungene en gang dro den gjennom sanden og deretter over ruten og det lagde en del riper. Så den ligger i esken med ting jeg ikke bruker lenger.

Algeskrape var det neste jeg kjøpte, en sånn med langt skaft. Ganske bra men den kan ikke måle seg med filtervatt. Filtervatt er det beste jeg noen gang har prøvd! Jeg hadde aldri trodd det før jeg prøvde selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap