Nytt filter

Hei.. har fott ett nytt akvarium.. jeg lurer p[ hvilken svamp jeg skal klemme gugge fra, fra det gamle til det nye. Juwel filter

Mvh> Pk
Skvis så mye gugge du klarer fra alle de gamle svampene og over i de nye. Det er i den gugga de gode bakteriene bor, så jo mer du klarer å flytte over, jo bedre er det

Det aller beste er om du kan flytte noen av svampene fra det gamle og til det nye, og ikke bare skvise gugge.
Det er to svamper i hvert. Skal jeg bytte s[nn att det blir ett gammelt og ett nytt i begge Boksene?
Det hadde jo vært det beste

Men da er det bare 50% av de bakteriene som burde være der, så du bør fóre meget forsiktig i begge karene fremover. Og er det mulig, plasser de gamle svampene nederst. Inbiller meg at bakteriene spres raskere om de kan "bli med vannstrømmen" opp i neste svamp, ebb hvis de må klatre "motstrøms". Om det har så mye å si aner jeg ikke, men det koster jo ikke all verden å sette de inn nederst heller. Sånn for sikkerhets skyld
Jeg tror str;mmen g[r nedover p[ mine filtere... men da setter jeg de gamle ;verst.
Hehe, ja Om det har så mye å bety vites som sagt ikke, men i mitt hode gir det da mening hehe
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap