Hvilken av de som måler ph og verdier i karet er best

ser jo det koster alt fra 300 og opp til 3000 kr??
Plussmedlem
Kjøper du denne fra JBL og GH-testen så er du godt dekket.
Eventuelt så kan du kjøpe de "løst" og kutte ut Fe-testen.
Inaktiv bruker
Ingebjørg
ser jo det koster alt fra 300 og opp til 3000 kr??


Hei.

Hvis du drar opp på zoosenteret i handelshuset har de SERA sitt testsett for No2, ph, Gh og Kh.
Mener de også hadde test for ammoniakk der og.

Mvh
Kai R
Inaktiv bruker
Ingebjørg
pris?


Hei.
Var det meg du stilte spørsmålet til?

Mener det koster kr 329,-

Mvh
Kai R.
takk for svar
blir stor shopping i morra, siden sambo åpnet opp akvariumet på julafta

gleder oss!
Inaktiv bruker
Ingebjørg
takk for svar blir stor shopping i morra, siden sambo åpnet opp akvariumet på julafta gleder oss! :D


Løp og kjøp.

Har bare gode erfaringer med den butikken på handelshuset. Har fått masse gode priser på alt jeg har kjøpt der.
Min erfaring med fiskene jeg har kjøpt der er at det er sunne og friske fisker de har i butikken.

Jeg har bestilt en del L134 maller fra dem som jeg håper kommer i januar en gang. Er det spesielle fisker som dere ønsker så bare spør om å få se på importlista deres
Får du/dere ikke det så gi meg et vink så skal jeg se på den for dere

Mvh
Kai R.
kairo
[QUOTE=Ingebjørg]ser jo det koster alt fra 300 og opp til 3000 kr??


Hei.

Hvis du drar opp på zoosenteret i handelshuset har de SERA sitt testsett for No2, ph, Gh og Kh.
Mener de også hadde test for ammoniakk der og.

Mvh
Kai R

Har dårlig erfaring med Sera sine tester! Holder på JBL og Tetra sine tester!
såg sera var der, men hun hadde ingen erfaring med de og brukte ikkje de, hun anbefalte tetra sine dråpe tester, og de som vart kjøpt =)
Inaktiv bruker
Vidar Alfei
Har dårlig erfaring med Sera sine tester! Holder på JBL og Tetra sine tester!


Hvilke dårlige erfaringer har du hatt?

Er de unøyaktige, viser feil eller hva?
Jeg bruker dem hver uke så hva er det du ikke liker?

Mvh
Kai R.
kairo
Hvilke dårlige erfaringer har du hatt? Er de unøyaktige, viser feil eller hva? Jeg bruker dem hver uke så hva er det du ikke liker? Mvh Kai R.


De viser ikke rette verdier i forhold til JBL og Tetra sine tester, så jeg for min del med mine erfaringer vil ikke anbefale Sera videre.

For meg betyr ikke prisen noe når en ser på de ulike testerne, men det at de viser korrekte verdier.

Men kanskje andre har andre erfaringer...
Inaktiv bruker
Erfaringer med tester
Hei.

Jeg har tatt sammenlignbare tester med Tetra og SERA for ph og No2 uten at jeg har hatt forskjell på målingene.

Med tetra sine tester skal man benytte 7 dråper til 5 ml vann mens man på SERA sine skal benytte 4 dråper til 5 ml.

Men som du sier, det kan hende andre har hatt andre erfaringer

Mvh
Kai R.
kairo
Hei. Jeg har tatt sammenlignbare tester med Tetra og SERA for ph og No2 uten at jeg har hatt forskjell på målingene. Med tetra sine tester skal man benytte 7 dråper til 5 ml vann mens man på SERA sine skal benytte 4 dråper til 5 ml. Men som du sier, det kan hende andre har hatt andre erfaringer :-) Mvh Kai R.


Tror nok det viktigste her er hvilken tester en føler seg trygg på og velger den.

Så for min del er det ingen tvil om JBL og Tetra.
Tetra Ph har en inndeling på 0,5 Ph.

JBL og Sera har en inndeling på 0,2 Ph.

En gang testet jeg Sera Ph og Jbl Ph, de viste samme resultat.
Også JBL Gh og Sera Gh viste samme resultat.
Beklager, tok feil. Det var Prodac og JBL jeg sammenlignet.


BJH
Tetra Ph har en inndeling på 0,5 Ph. JBL og Sera har en inndeling på 0,2 Ph. En gang testet jeg Sera Ph og Jbl Ph, de viste samme resultat. Også JBL Gh og Sera Gh viste samme resultat.
Jeg kjøpte meg JBL strips-test den tester PH, GH, KH, NO2, og NO3 idag. Den er veldig bra. Det tar bare 1 minutt å ta testen.

Det er 50 strips i pakken. Den kostet 199kr i Tropehagen zoo i Halden.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap