Antall sae i 60l?

Jeg hadde 5, har nå 4 SiamesiskeAlgeEtere.

Disse ligger for det meste prikk stille, gjemmer seg i steinrøysa, piler rundt som stukkne griser hver gang døra på soverommet går opp, lyset går av på\etc. (det gjør for så vidt mine 2 ancistrus også)

De er av og til aktive (svømmer over steiner\glassrutene) når det er rolig i rommet.

Gjemmesteder er det mer en nok av, men jeg tror 4 er for lite? Kan dette stemme? Hvor mange flere bør jeg kjøpe\hva annet kan jeg gjøre?=)

Andre fisk i karret:
3 Guppy
5 Kuhlii
2 Ancistrus
4 SAE

Håper noen kan hjelpe! Takk

Sae skal jo ha akvarium på 100 liter om jeg ikke husker feil. Så jeg vill tro at det skal holde med 4 etter hvert som de vokser ( blir jo 15 ca ).

Jeg vet ikke helt hvordan du tenker, har du problemer med alger eller for at de skal stime bra, eller ?
Har selv kun 2
Har selv kun 2 SAEr i mitt 60l, og jeg vurderer å kvitte meg med dem. Grunnen er at de alltid er oppi ett hjørne, puster fort, og de er utrolige skvetne.

Trådstarter, har du sjangs til å legge opp et bilde av akvariet ditt? Helst et nærbilde av der SAEne holder seg mest?

SAE som ikke er aktive på alger er mette SAE. Karret er såpass lite at du bør vurdere om du heller ikke skal benytte reker som algespisere.

SAE fungerer best i kar med lite foring da de da er nødt til å gå løs på algene. Jeg har gitt opp SAE for lengst da jeg forer for mye i mine kar.

Sett inn en gruppe med hurtigvoksende planter og øk vannbytte en periode og se om dette ikke reduserer algeveksten. Du kan ikke sette inn flere SAE i dette karret.
Tusen takk for hjelpen. ::

-Jeg har samme ``problem`` som MrE. (Kanskje noe bedre hos meg)

-Jeg har lite algevekst i karret, godt beplantet, lite foring og bytter ut ca 1\4 av vannet hver uke. (Den siste der kan bli bedre)

-Ingen flere SAE nei.. den er grei

-Noe særlig oppdatert bilde får jeg ikke til med det første.. Reiser på hytta imorgentidlig... Men du kan se på det siste bildet av 60 litern på profilen min. (Nå har det kommt mange flere planter og bakgrunn på karret)

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap