Moseball. jeg er veldig takknemlig på raske svar.

Jeg har 1 moseball i mitt kar. Men fiskene bryr ikke i det hele tatt om det. Det er akkurat som den er usynelig. Er det vist og ha den i karet da? Det tar bare plass et er dyrt også.
fiskene bryr seg ikke nei. reker derimot kan sitte å pille på den i timesvis. det er en alge, og utkonkurerer andre alger. det er like mye vits i den som hvilken som helst annen plante.

hva skulle fisken gjort da? spist den?
Regner med at du mener algeball? I så fall er den ikke bare dekorativ, den bruker også opp en del av overskuddsnæringen i vannet. Litt forebyggende i forhold til algeproblemer...
Er det en sånn du mener? Den er ment som en dekorasjon + at den tar til seg noe næring slik at den kan utkonkurrere andre (midre dekorative) alge-arter, som det står.
Er den i veien da? Synes de er så fine, jeg.
Hihi, her har vi vært tre ivrige sjeler på en gang. Artig at alle skrev omentrent det samme samtidig... Jeg var tregest på tastaturet.
Den kalles også moseball som det sto der. Den er jo fin. Ja!!!! jeg beholder den jeg.
Platy-fan
Jeg har 1 moseball i mitt kar. Men fiskene bryr ikke i det hele tatt om det. Det er akkurat som den er usynelig. Er det vist og ha den i karet da? Det tar bare plass et er dyrt også.


Det er jo en plante, så hva mente du skulle skje? Trodde du den var for at fiskene skulle leke og spille fotball med den eller, siden den har ordet "ball" i navnet? )
Det er jo mange fisker som svømmer blant plantene. P:S Husk at her på Nybegynner-forumet er ingen spørsmål dumme!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap