Bolivansk sommerfuglciclide

Jeg har lest på kunskaps-basen og der står det at når eggene er klekket så vokter foreldrene ynglene. Betyr det at man ikke trenger å flytte ynglene til et annet kar så dem ikke blir spist eller kan dem bli hos foreldrene?
De blir vel hos foreldrene en stund, men etterhvert som yngelen vokser til, blir det jo ganske trangt i akvariet, så da må man begynne å selge eller flytte over til andre akvarier=)

Tenkte meg det. Men takk!!! for svar!!1
Har du maller som ancistrus eller cory i karet, så må du regne med at egg/yngel på ciklidene blir spist. Dette grunnet at ciklider "sover" når det er mørkt i karet og da ikke klarer på passe på. Men om de går alene i et kar med yngelen så går det stort sett bra
Ancistrus spiser da ikke egg og yngel?
Maretard
Ancistrus spiser da ikke egg og yngel?


Det kan de gjøre jo, har selv sett det. Husk ancistrus spsier både kjøtt og grøntfor. Og de sier ikke nei takk til egg, dette er jo en glimrende kilde for proteiner. Yngelen kan også bli spist, før de blir frittsvømmende og ligger i groper i sanda.
jeg har 2 Ancistrus men ingen Bolivansk sommerfuglciclide. Skal få meg noen Bolivanske Sommerfuglciclider men om de får egg så skal jeg flytte dem over til det lille karet til ynglene har blitt store nok til at jeg kan flytte Ancistrusene tibake igjen.
Dette vil hjelpe for å få dem til å vokse opp/overleve.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap