Sverddrager og korallplatyer

Tar det lang tid før Sverddrager parrer seg? Tar det lang tid at KorallPlatyer parrer seg? Jeg har 3 hunn KorallPlatyer og 3 hann KorallPlatyer. Jeg har 1 hann Sverddrage og en hunn Sverddrage. KorallPlatyene og Sverddragene er i et 25liters kar. Jeg har hatt KorallPlatyene og Sverddragene i 1 månde. Er det en viss tempratur vannet skal være på før dem begynner å leke?
gi de større plass. sverddragere blir store og krever ca 100 liter. ville bare vært glade for at de ikke yngler i et så lite kar. men sjangsen er at de allerede er gravide.
levendefødere går gravide nesten hele tiden, men jeg vet faktisk om folk som ikke får platy til å formere seg, mens de får yngel på andre langt mer vanskelige fisk..
Kan man se at Sverddragene er gravide? Kan bare en hann og en hunn Sverddrage klare å parre seg uten noen andre hunner. For hanner pleier og være agresive. Takk for svar!
hunnene blir ganske store og runde etterhvert. nå er det ca 10 år siden jeg hadde de fiskene, men det er ikke altfor vanskelig å se.
Att hunn i dyrebutikken sa att dem kan parre seg etter en måndes tid. Stemmer dette? Hunn sa det for en månde siden da jeg kjøpte dem.
De parrer når de har lyst. Men jeg ville ikke satse på å få yngel i et så lite kar, det kan bli ganske mange etter hvert!

Du har heller ikke en særlig god fordeling på kjønn i karet ditt, blandt levendefødere, er det klart best med 2-3 hunner per hanne, dette fordi at hunnene ikke skal bli helt utslitt. Sverddrager og platy kan også krysse seg, forresten, så om du ikke vil ha blandingsfisk, må du skille dem.

For å få yngel på platy, ville jeg ihvertfall hatt et 50literskar, og samme med sverddragere så lenge de er små. Men Sverddragerne blir som sagt store, og må ha et større kar etter hvert.
Ok! Jeg skal uansett kjøpe meg et akvarium på 150-160l snart. Den ene hann Sverddraga er 5,5cm og den hunn Sverddraga er 5cm. Takk for svar!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap