Mirakelbaby

"Mista" min eneste Black Mollyyngel i gårkveld. Leita lenge men den var som sunket i jorden. Eller vannet

I morges var den like borte og skjønte at store stygge pumpa hadde slukt babyen min. Demonterte pumpa, og der spratt den frem - enda levende og i fin fin form

Kan jeg gjøre noe for å unngå at det samme skjer flere ganger?
Dekke pumpa på noe vis - eller??

Hjelp mitt nyfødte svarte nurk.
Studerte nurket mitt nå, og det var bare på håret at ikke pumpa tok småtten igjen..
Kan jeg legge et urtynt lag med filtervatt over innsuget på pumpa og satse på at nettopp innsuget holder vatten på plass der, slik at vannet kommer igjennom men ikke nurket?
En nylonstrømpe eller lignende vet jeg andre har brukt.
Hva slags filter er det?

Mange som trær en nylonstrømpe over innsuget, men gjør du det må du sjekke den ofte. Den tettes veldig fort av alt rusk og rask, så den må sjekkes minst daglig og renses for rusk jevnlig så den ikke tetter til og gjør at filteret stopper
Så lurt, men er ikke de full av kjemikalier og drit og sånt...?
Du kan bruke filtervatt, men det går veldig fort tett. Jeg ville brukt en filtersvamp.
Er så mange som bruker det at hadde damestrømper vært farlig hadde nok folk merket massedød for lenge siden

Bør kanskje være nye som ikke har vært en runde i noen vaskemaskin med både såpe og skyllemiddel kanskje...
Det er en tetratec ett eller anna.

Har nå putta litt filtervatt inni pumpa så det stenger passasjen fra innsida.
Men, så tynt et lag at vann og anna småpartikler kommer igjennom.

Får bare følge med småtten, passe godt på

Takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap