Gravide korallplatyer.

Jeg har 3 KorallPlatyer som har ganske rund mage,........ Betyr det att dem er gravide?
Enten det, eller så er det for mye mat. Men platyer er som regel gravide hele tiden.
Jeg mater ikke mye. For jeg har overforet før og noen av fiskene døde. Så nå er jeg mye mer nøye å ikke mate for mye.
hei platyfan ser du skriver at du har korallplaty,det er noe jeg også kunne tenke meg. er di du har blåkorall platy? hva er forskjellen på vanelige platy og korallplaty? på forhånd takk for svar.
Forskjellen er at KorallPlatyer er røde.
så det er ikke noe som heter blåkorall platy da? så et bilde av det her inne, å fallt for dem, de er blå metallic aktige, vet du noe om de?
det er det da driver og leter men finner dem ikke igjen,men sier i fra hvor jeg finner dem etter vært. det var bilde av to stykk tror det var et innlegg. har vært her inne i hele dag så litt vanskelig og huske hvor.
hei igjen nå fant jeg dem, hvist du går inn på profilen til ren@e, han har dem i keret sitt, di er utrolig fine.
Ja!! Dem er fine dem Platyene til Ren@e. Det fins desverre ikke noen fisker som heter Blå KorallPlaty. For dem røde heter jo KorallPlaty. Da kan ikke blåe Platyer hete Blå KorallPlaty. For røde Platyer har fått navnet Korall......
Der tar du feil lille gutt.
Sjekk denne:

http://www.monas.se/platys.htm

Klikk på fanen som heter Odlingsformer.

Det finnes Blå Korallplaty og Rød Korallplaty.
Det jeg har lest er att Det er bare røde Platyer som heter KorallPlaty. Men han på den siden skrev att han bare hadde hørt det fra en tekst og han synes det var forvirrende. Jeg å hadde bare hørt det. Men da er det nok kansjke rett det han skrev der da.
Det er kun latinske navn som kun kan gis til en art. For eksempel er det kun en art i hele universet som kan hete Corydoras aeneus. Fargevariasjoner spiller ingen rolle, det er jo bare variasjoner innenfor same art. En svart labrador og en gul labrador er jo fortsatt samme rase selv om de har to vidt forskjellige farger.

Populærnavn på diverse språk, samt handelsnavn, pluss diverse oppfinnsomme butikknavn for å få fisken til å virke mer interessant, finnes det jo ingen grenser for. Det finnes jo fisk som har både 3, 4 og 5 forskjellige navn, og det er ingen som hindrer noen i å kalle en annen fisk nøyaktig det samme.

Hvis jeg har innmari lyst kunne jo jeg kalle en gul guppy for korall, ingen kan nekte meg det. Men jeg kan ikke kalle den guppyen for Colisa lalia siden det er det korrekte, latinske navnet på (alle fargevariasjoner og oppdrettsformer av) dverggurami.
Takk ElinH for veldig godt svar og takk til dere andre som har svart også!!!!

Du har veldig ofte veldig gode forklaringer på ting ElinH!!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap