Hvor mange fisker?

Hei!
Jeg er helt fersk på akvariefronten, har kjøpt meg et lite akvarium på 22 liter (har en liten leilighet). Spørsmålet mitt er hvor mange fisker er det forsvarlig å ha?

Jeg har en algespiser (ancistrus) og to platy. Har veldig lyst på to fisker til, men har ikke helt bestemt meg for hvilke enda. Går det greit med fem fisker i en 22 liter?
Du kan nok ha det jeg har 6 Platyer og 2 Ancistrus og2 Sverddrager i mitt 25liters akvarium. Ikke mer enn det. Det er på grensa å ha for mye fisk i et 22-25liters akvarium.
Du kan søke i fiskebasen om hvilke og hvor mange du kan ha. Det er ikke bare mengden som er viktig, men også størrelse og aktivitetsbehovet for fisk.

i en 22liter ville jeg hatt enten reker, en trio med killi, eventuelt en kampfisk.
Platy-fan
Du kan nok ha det jeg har 6 Platyer og 2 Ancistrus og2 Sverddrager i mitt 25liters akvarium. Ikke mer enn det. Det er på grensa å ha for mye fisk i et 22-25liters akvarium.
25 liter til de fiskene du ramser opp der er alt for lite. I følge fiskebasen skal Platy ha minst 60 liter, mens sverddrage skal ha 120 liter.

Jeg ville sjekket i medlemsakvarielisten over hva folk har i slike mini- kar. Kan få inspirasjon der.

Hvis du ikke har lest div artikler ang oppstart/ vannverdier/ fiskehold anbefaler jeg deg å sjekke ut artikkel- basen vår.

Et tips;
det er MYE enklere å ha større akvarie.
Hallo?¨

Du kan ikke råde noen til å ha 2 Ancistruser i en 25L Platy-fan, det er et tullete forslag når fisken blir 15cm, ja det tar sin tid, men den har ingenting å gjøre i en 25L over lengre tid.

mvh
Per Gunnar Stenersæter
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap