Fisken klør.

Noen av mine guppy yngel driver å klør seg mot grus og planter. Var det salt jeg skulle bruke? og evt hvor mye på et 112 l.
aldri hørt om salt mot kløe. klør fisken min hyppig, pleier som regel vannbytte hvis det er en stund siden sist hjelpe, kløe ved nylig vannbytte pleier aquasafe eller lignende å virke
jaha men hva er det da som gjør at de klør? skifter vann 1 gang i uken,men har denne uken skifet to. Har dessverre ikke mulighet til å sjekke vannkvalteten da jeg enda venter på testsett fra nettbutikken.
ofte klor eller metaller som kobber i vannet som fisken ikke er glad i. så små mengder at mennesker ikke merker det, men fisken gjør det.
Som Sanne sier, kommer kløen etter vannbytte så kan det være noe i vannet de reagerer på. Tilsetning av Aquasafe eller lignende kan i så fall hjelpe. Siden dere har skiftet mer enn vanlig så kan det være noe der.

De eneste andre gangene mine har klødd så har det dukket opp hvitprikk etterpå
ok så da er det noe i det da og la vannet lufte seg i bøtter en dag før man har det i akvariumet. skal gjøre det ved neste vannskift takk for svar
hei astrid har dessverre ikke aqva safe fordi jeg enda ikke har fått pakken fra nettbutikken. Huff håpe ikke hvitprikk dukker opp,venter på medisin også...
heldigvis har jeg bare hatt hvitprikk en gang, og fiskene har klødd seg uten at det har skjedd. vannbytte og/eller aquasafe har hjulpet så godt som hver gang.
Huff! Formulerte meg litt feil der. Var ikke meningen å skremme deg. Det jeg skulle fram til var at de eneste gangene det ikke har hjulpet med hverken vannbytter eller Aquasafe så var det hvitprikk. Det har heldigvis ikke skjedd så ofte.

Jeg må bruke vannforbedring hele tiden. Glemmer jeg det så klør de noe voldsomt. Vet egentlig ikke hva det er de reagerer på. Vannverket bruker ikke klor og jeg lar vannet stå til utlufting over natten.

Siden dette dukket opp hos deg etter at du skiftet mer vann enn vanlig så tyder det på at det er vannet som er problemet og ikke sykdom.
ja ble litt skremt ja. får bare håpe jeg får det jeg har bestilt snart. hær har vi ikke fått post siden 23 des,pgr av sykdom. ja sånn er det å bo på små plasser.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap