Hull i bakgrunnen

Tenkte jeg skulle skjule varmekolben og inntaket til filteret bak bakgrunnen i et hjørne av akvariet, men da må jeg jo naturligvis ha hull i denne for at vannet skal komme til inntaket. Da er mitt spørsmål: Hvor stort må dette hullet være? Jeg ønsker det så lite som mulig, men samtidig må det jo være stort nok til at vannet kan komme gjennom.
Filteret jeg skal bruke er et utvendig Tetratec EX1200.

Et annet spørsmål. Må dette hullet være nede ved bunnen eller kan det lages som et overløp i toppen av bakgrunnen?
I alle dager, er det ingen som har gjort slikt før? Trodde ikke det var forskning jeg drev med.

Holder på med bagrunnen nå, så jeg skulle gjerne hatt noen tips.
Det er vel skrevet en del tråder om dette om du søker i forumet

Et søk på "filter bakgrunn" ga blant annet denne tråden, det kan jo hende du får noen svar i den?
akvaodd
I alle dager, er det ingen som har gjort slikt før? Trodde ikke det var forskning jeg drev med. Holder på med bagrunnen nå, så jeg skulle gjerne hatt noen tips.


Kanskje du skulle gjort researchen før du satte i gang, da?

Det er nok lurest av deg om du kjøper en innsugsrist og setter foran hullet. Denne risten har gitte mål, finnes i et par-tre ulike størrelser: 40, 50 og 65 mm.
Velg den som passer deg best. Jeg har brukt [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=962&HKatID=]50 mm[/URL].

Ellers vil du ende opp med en skokk reker og fisk bak bakgrunnen. Dritkjedelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap