Skjevt akvarium?

Jeg har har skaffet meg ett 220 liters fish hotel akvarium.
Det viser seg at det er 4mm skeivt til det ene hjørnet. Kan det være lokket som er skevt påsatt, eller er det gulvet som er skevt, og er evt dette for mye helling. Det virker ikke som det er spenn i glasset. Hva gjør jeg?
Det kan jo være lokket som er sett på skevt, jeg vet ikke.
Men det jeg ville si var at en av de vanligeste årsakene til at akvarium sprekker er at de står skevt. Så 4 mm er ganske mye og da er det ikke mye som skal til før akvariet sprekker. 220 liter ut over gulvet er ikke noe særlig...
Har du vann i akvariumet nå ?
Jeg vill anbefale deg å sjekke hva det er som gjør at det står skevt. Om det er lokke som er sett på felt har det jo ingen til å si, men værre om det er bordet det står på eller gulvet.
Tror egentlig det er gulvet. Målt og brukt vater, og gulvet er nok litt skjevt. Hva gjør jeg da? Er umulig å lirke noe under, da må alt tømmes i tilfelle. Det er både vann, stein, grus, sand ,røtter, planter og fisk i..
Gulvet ja, ikke så mye å gjøre da utenom å tømme det og sette noen under eller å flytte det til en annen plass der gulet er beint.
Hvor lenge har akvariumet stått der med vann i ?
Om du har dekorasjoner, røtter, steiner osv. i akvarium. å du ikke sette de inntil glasset, da sprekker det enda fortere.
Om jeg hadde vert deg ville jeg ha tappa ut akvariumet og sett noe under slik at det ble beint. 220 liter rundt over hele gulvet det er mye det. Hadde en 50 liter som sprakk for lenge siden og det også var mye og 5 ganger mer orker jeg ikke tanken på engang.
Ta av toppen og mål i begge sider fra vannstanden til toppen av karet/glasset. Vann er alltid i vater. Da ser du om det er karet som står skjevt eller toppen som er satt feil på. Hvis karet står på et bord kan du prøve å tappe ut så mye vann som mulig, få to sterke karer til å løfte bittelitt på hele bordet/skapet og lirke en passe trebit/list under beina.
Takk for svar. Er skikkelig trøtt, og håper det går greit til i morgen. Noe må gjøres...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap