Molly mobber..

Hjelp!
På lørdag kjøpte jeg et par fine hvite mollyer.Den ene tålte dessverre ikke transporten, og var død før den kom i akvariet, den andre greide seg- jeg må nesten si dessverre.
Dessverre fordi den straks begynte å plage mine to nydelige neon dverggurami. Var hele tiden etter dem og nappet på dem,( så nesten ut som om den nappet skjell..?) Begge ble veldig nervøse og begynte å gjemme seg, de så ut som om de var skamslåtte, og den ene døde i går.
I dag så det ut som den andre også skulle gå, så jeg har satt den over i en egen boks inntil videre-men har ikke noen skikkelig "sykelugar". Tross dette ser den litt kvikkere ut, men ikke veldig.

Er dette vanlig? kan disse egentlig ikke gå sammen? Guramiene virket friske før mollyen kom.
Jeg hadde en enslig black molly en gang, etter at de sju andre ble spist som små av scalarene mine...
Da den siste ble større, begynte den å terrorisere alle tetraene i akvariet. Det var helt kriminelt! Den nesten beit seg fast i anus på dem, beit og beit, til de fikk sår og ble helt røde og infiserte. Da noen døde av dette, flyttet jeg mollyen til et kar med bare Corydoras. Dårlig trekk, den begynte med det samme terrorveldet der også, så til slutt hev jeg den oppi en 19 liter med bare planter i, der den var helt alene.
Hm. Blir den greiere mon tro, om den får en ny partner? Nå som guramiene er borte, virker den helt hyper, men jeg kan ikke se at den har gått løs på guppyene.
Jeg har også hatt flere molly som mobbet annen fisk, så jeg måtte bytte fisken inn på dyrebutikken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap