Hvordan sette opp ett 540l akvastabile?

Inaktiv bruker
Trenger litt hjelp her nå.
Skal snart sette opp mitt 540 akvastabile rammekar, det jeg lurer på er om det lønner seg å ha noe undere det?
Ser at glassplata i bunn ikke vill komme til å ligge ordentlig nedpå bordplata, vill ikke denne kunne svikte dersom jeg ikke legger noe under som gjør at denne får litt støtte? eller vill den bare bøye seg til den ligger på bordplata, og alt går bra?
Jeg er i tvil her.
Det er slik rammekar er laget, og de holder Du trenger forsåvidt ikke ha noe under et rammekar, jeg har det ikke på mine, og jeg tror ikke de fleste har det heller.

Helglass-kar derimot, har jeg noe under enten de står på møbel eller i reol.
det viktigste er at hjørnene har kontakt med bordet når det gjelder ramme kar. og det er megetr viktig at det står 100%i vater. er det spend i glasset så kan/vill det sprekke når det blir tyngde på glasset.

Inaktiv bruker
ok, da blir det frem med vaterett, og ikke noe under det, syntes bare det virket risikofylt at det skulle være noen mm glippe mellom bunnglass og det det skal stå på, men da regner jeg med at det går bra. takk for hjelpen
hvis du tar en titt på mine bilder... jeg har samme karet som bare står på noen 4kanta aluminium rør...
bildet er gammelt. men der ser du tydelig hvordan akvariet er plasert på stativ.
Inaktiv bruker
ok, da er jeg blitt litt trygegre på bunnen, da blir det å begynne å fygge skapet det skals tå på, det blir ordentlig solide greier, skal ta bilder av fremgangen, og legge det ut her ett sted, aknskje lage meg en personlig akvarie tråd jeg også(?)
Hvis karet er nytt følger det med et flak i pakken til å ha mellom bordet og karet. Mener det så ut som veldig tynn isopor. Det stod på hvor det skulle brukes. Har du et eldre kar selger de sikker sånne løst for en billig penge i akvariebutikkene. Den passer akkurat inni rammen, mellom glasset og bordet.
Inaktiv bruker
SoVe
Hvis karet er nytt følger det med et flak i pakken til å ha mellom bordet og karet. Mener det så ut som veldig tynn isopor. Det stod på hvor det skulle brukes. Har du et eldre kar selger de sikker sånne løst for en billig penge i akvariebutikkene. Den passer akkurat inni rammen, mellom glasset og bordet.

ok, dette må jeg undersøke i morra.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap