Yngel filter..??

Hvor får jeg taki yngel filter til fluval 4 + ?

Eller hvor kan jeg få taki noe jeg kan bruke?

Funker det med strømpe bukse får damer?

Noe gode tips?

Damestrømpe går fint, men min erfaring er at de må renses veldig ofte.

Jeg har bedre erfaring med å surre flere lag med myggnetting utenpå filteret, og sette den fast med et par gummistrikk. Dette går fint med 3-4 mm lange rekeyngel.

Jeg har brukt myggnetting fra Clas Olsson. Mange sports- og jernvareforretninger har også myggnetting.

Hva du kan bruke kommer jo an på hvor små yngel du har.

Lykke til

--
Jøran Kvalvaag

Permanent modifisering med blåfilter gjør det også yngelsikkert. I tillegg øker det filterkapasiteten. Selvfølgelig viktig å ikke bytte ut alt det gamle filtermaterialet på en gang
Har man noe uttpå pumpen gå rden tett etter en dag og du må da gjør rein pumpen hver dag. Det tar av for yngel, men driten som er i vannet går ikke inn i pumpen og sett seg på utsiden av pumpen og da går det ikke vann gjennom pumpen, og pumpen blir tett. Dette har jeg prøvd selv.
Det er mye bedre å kjøpe en pose hvit filter vatt. Dette er nok å gjøre reint ca hver 7 dag og surrer man vatten løst og fyller pumpen med dettê, så holder yngeln seg ute og driten går inn i vatten. Dette er helt perfekt.
Vil en slik modifisering gjøre fluval filteret sikkert for rekeyngel også?

Har modifisert alle mine fluvaler, men er fortsatt usikker på om de er sikre for rekeyngelen.

De er definitivt sikre for fiskeyngel, hadde modifisert fluval da mine apistoyngel klekket, og de var knøttsmå! Som små sandkorn Og de beitet på blåfilteret som stakk nedenfor plastkanten på fluvalen uten trøbbel
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap