Guppy yngel...| "mating" og tablett | guppy etter fødsel |

Da var det tid for enda flere spørsmål...

Spørsmål 1:

Når jeg forer ynggelene så synker ikke flakene ned til dem, hva må jeg gjøre for at dem skal det?


2: Også kjøpte jeg tabletter til de fiskene som holder seg på bunnen.. men det viser seg at alle fiskene tar seg en bit av den og den "sugefisken" som holder seg fast til glasset tar ikke noe ting av den.

3. Jeg la merke til at det var veldig mye groms og små prikker som flyter rundt omkring i akvariet etter at jeg tok tabletten oppi.. er det normalt?

4. Jeg har en guppy som har fått 14 små for 2 dager siden.. men nå har den begynt å oppføre seg veldig merkelig.. den flyter litt på toppen i noen perioder så kommer den seg og svømmer ned... den har en merkelig svømmemåte.. litt skjevt og av og til rett opp ned. ser nesten døende ut egentlig.. noen som vet noe om dette?


Takker for svar

- Sindre Larsen


Sindla
Da var det tid for enda flere spørsmål... Spørsmål 1: Når jeg forer ynggelene så synker ikke flakene ned til dem, hva må jeg gjøre for at dem skal det? 2: Også kjøpte jeg tabletter til de fiskene som holder seg på bunnen.. men det viser seg at alle fiskene tar seg en bit av den og den "sugefisken" som holder seg fast til glasset tar ikke noe ting av den. 3. Jeg la merke til at det var veldig mye groms og små prikker som flyter rundt omkring i akvariet etter at jeg tok tabletten oppi.. er det normalt? 4. Jeg har en guppy som har fått 14 små for 2 dager siden.. men nå har den begynt å oppføre seg veldig merkelig.. den flyter litt på toppen i noen perioder så kommer den seg og svømmer ned... den har en merkelig svømmemåte.. litt skjevt og av og til rett opp ned. ser nesten døende ut egentlig.. noen som vet noe om dette? Takker for svar :) - Sindre Larsen


glemm nr 3... varte vist ikke lenge før alt var borte ;P


Venter fortsatt på svar på de andre spørsmålene
Spm. 1 du kan "dytte" flaka rett under vann med en fing.. så synker det..

Spm. 2 disse tabelettene skal du hive i akvariet etter at lyset slår seg av.. siden de som spiser dem er nattaktive så spiser de neppe av dem hvis de får dem midt på dagen.. å når lyset er slått av så finner ikke de andre fiskene dem så lett..

Spm 4.har hatt samme symptomer på en hann en gang, det endte i døden mer vet ikke jeg..
Sindla
Da var det tid for enda flere spørsmål... Spørsmål 1: Når jeg forer ynggelene så synker ikke flakene ned til dem, hva må jeg gjøre for at dem skal det? 2: Også kjøpte jeg tabletter til de fiskene som holder seg på bunnen.. men det viser seg at alle fiskene tar seg en bit av den og den "sugefisken" som holder seg fast til glasset tar ikke noe ting av den. 3. Jeg la merke til at det var veldig mye groms og små prikker som flyter rundt omkring i akvariet etter at jeg tok tabletten oppi.. er det normalt? 4. Jeg har en guppy som har fått 14 små for 2 dager siden.. men nå har den begynt å oppføre seg veldig merkelig.. den flyter litt på toppen i noen perioder så kommer den seg og svømmer ned... den har en merkelig svømmemåte.. litt skjevt og av og til rett opp ned. ser nesten døende ut egentlig.. noen som vet noe om dette? Takker for svar :) - Sindre Larsen


hei sindre.

svar 2: mange av de "sugefiskene" er nattaktive derfor kan du gi tablett etter lyset er slått av. så slipper du å bekymre deg for at de andre fiskene tar tablettene.

svar 3: grumset kommer av tabletten, får når den blir våt løsner den jo opp av seg selv, så når de andre fiskene svømmer rundt, og de er sikker endel også, så kan det føre til at det virvler opp litt mat fra tabletten som ser ut som groms.

takk for svarene

Vet noen mer om det siste spørsmålet så tar jeg gjerne imot!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap