Hvite prikker på molly?

Jeg hadde tre black molly for ca to uker siden døde gutten, og jeg trodde det var av alderdom. Men no har en død i går og den siste ser ganske dårlig ut og er full hvite flekker

Er det en sykdom som kan minne om noe av dette?

Bildet viser den siste black mollyen min. Det skal være hvite flekker men er ikke sikker om det er så lett å se
Synes det ser ut som din fisk lider av to ulike ting, jeg. Både hvitprikk og bakterieinfeksjon. Begge deler må medisineres, og jeg ville anbefalt deg å kjøpe Esha 2000 og Esha Exit. Disse kan brukes samtidig.

Hvis du tar en titt på bildene i JBL Sykdomsbasen, så vil du kunne sammenligne din fisk med det du finner av bilder der og derved lettere stille diagnose. Å se fisken i virkeligheten, som du gjør, er langt bedre enn et bilde du kan gi oss (selv om bildene dine egentlig var tydelige nok).

Prøv det først. Det vil sikkert komme forslag til diagnose her også av andre.
Ser veldig ut som en av bildene på siden. Men er det smitsomt?
løp til nermeste akvarium butikk og kjøp esha exit og hvis du har et karantene kar så putt dem oppi der så det ikke sprer seg
Kristian Munster
løp til nermeste akvarium butikk og kjøp esha exit og hvis du har et karantene kar så putt dem oppi der så det ikke sprer seg


Det var et dårlig råd. Det hjelper ikke noenting. Hvitprikkparasitten ER allerede spredd. På det tidspunktet man ser prikkene på fiskene er det for sent.

Til trådstarter; JA, det er smittsomt. Veldig smittsomt. Bestill deg medisin så fort som mulig.
Grunnen til at jeg spesielt navnga de to medisinene, er at ingen av dem ødelegger filterbakteriene ved bruk. Det skader altså ikke den biologiske filtreringen i karet ditt.
Det gjør VELDIG mange andre medisiner på markedet! Vær veldig klar over det, ellers får fiskene dine nitritt-forgiftning når slik medisin has i akvariet.
Ok så hvis jeg bruker Esha 2000 og Esha Exit, skal det holde til å fjerne prikkene? Eller er det noe mer som må brukes
Plussmedlem
Bjørn.
Ok så hvis jeg bruker Esha 2000 og Esha Exit, skal det holde til å fjerne prikkene?

Det veit du ikke før du har forsøkt. Det er vanskelig å garantere noe når det gjelder sykdom.
Men som nevnt, det skader ikke å forsøke eSHa-produktene.
I går var jeg i butikken og kjøpte medisin de hadde ikke noe esha, men de brukte selv noe som heter "sera costapur" og de var fornøyd med det så jeg tok det.

I dag så syntes jeg at mollyen min er mer aktiv allerede så jeg er opptimistik og håper på at hun skal bli frisk, og at jeg skal bli kvitt sykdommen.

Takker stort for alle tips!
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap