Hvor mye bevegelse i vannet?

Inaktiv bruker
hei, lurer på hvor mye bevegelse jeg bør ha i vannflaten?
med filteret mitt fulgte det med en lang stang med mass hulelr i, for å spre vannet som kummer ut av filteret regner jeg med. Denne er stilt inn så det ikke er veldig ,mye bevegelse i vannet, det blir noen krusninger på en måte, hvet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, prøver å legge ved noen bilder.
det lange grønne røret kan flyttes opp og ned ved å flytte sugekoppene, eller det kan dreies sånn at hullene peker mere oppover, åssen burde dette være innstilt?
noen som har noen bilder? bilder sier jo mer en tusen ord innimellom.
Inaktiv bruker
chr87
hei, lurer på hvor mye bevegelse jeg bør ha i vannflaten? med filteret mitt fulgte det med en lang stang med mass hulelr i, for å spre vannet som kummer ut av filteret regner jeg med. Denne er stilt inn så det ikke er veldig ,mye bevegelse i vannet, det blir noen krusninger på en måte, hvet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, prøver å legge ved noen bilder. det lange grønne røret kan flyttes opp og ned ved å flytte sugekoppene, eller det kan dreies sånn at hullene peker mere oppover, åssen burde dette være innstilt? noen som har noen bilder? bilder sier jo mer en tusen ord innimellom.


Hensikten med bevegelse i vannet er å ha optimalt med o2-opptak, altså oksygen som vannet blir mettet med fra luften. Får man bevegelse og krusning i vannoverflaten så øker opptaket av oksygen noe som kommer fiskene til gode.
Hvis du ser bevegelse i vannoverflaten med krusninger fra utblåserøret er det riktig.

Mvh
Kai R.
Inaktiv bruker
joda, akn se litt krusninger i vannet langs der vannet kommer ut, de er vell såppas store at de rekker rundt 30cm bort fra det stråle røret, håper jeg har justert dette bra nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap