Nytt filter?

Jeg har litt problemer med at det hele tiden legger seg masse "dritt" i bunnen av det ene akvariet mitt. Dette er et 40liters akvarie med sandbunn og det blir sånn nesten med en gang igjen etter at jeg har sugd det opp med slamsuger. Kan problemet være at filter ikke tar unna nok? Det er en ganske gammel mindre pumpe. Nå får jeg heller ikke brukt slamsugeren fordi det har kommet noen SINNSYKT små yngler oppi der som jeg ikke kan skjønne kan være noe annet kardinal tetra yngel for har bare guppy og kardinal tetra oppi der og guppy yngel har jeg hatt mange ganger men disse er MYE mindre, det er nesten umulig å få øye på dem hvis man ikke vet at de er der.

Hvis jeg trenger ny pumpe hva er å anbefale til et 40liters?
Når du velger filter så bør du gå for et som er beregnet til dobbelt så stort akvarium. Grunnen til det er at produsentene er ganske så optimistiske når de anslår kapasiteten. Siden du har yngel i karet så er det viktig at filteret også er yngelsikkert. Selv så ville jeg nok gått for et Fluval 2+. Modifiserer du filteret så blir det yngelsikkert og får også større kapasitet. Her finner du en produktomtale om denne filterserien.
Tilfeldig bekjentskap
© Marianne Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap