Akvariestart: noen spørsmål

Har en kampfisk i bolle som jeg reddet fra et øl-glass i butikken. Den skal nå få akvarium...
Hvilke fisker kan jeg sette sammen med den (liker farger, men ikke fisker som lider av grusom-avl).
Akvariet er 100liter tror jeg...

Kan man ha elefantfisk sammen med kampfisk?
Er de lette å få til?

Tips til planter også?

Biltema har gått tom for sand... noen som vet andre sandtyper som er bilige og greie?
strandsand er magisk, og veldig billig!
du kan ha dem sammen ja Men det enste du skal huske på da er at elefantfisken spiser ikke så mye flakfor men foretrekker helst kjøtt og rødemygg larver(levende føde. andre små fisk)
. og det er det heller ikke alle andre fisker som gjør, sa da må du være bevist på resten av fiske valget ditt.

Elefantfisk liker litt mere plass enn 100 l. Men husk også at du ikke bør/må ha andre fisker som sender ut slike elektriske impulser som e.f gjør som feks blackgosth, det vil vist gjøre atr de blir forstyrret av hverandre.

planter kan bruke det meste som er i den vannkvalitet skalaen som elefantfisk og evt kampfisk skal ha.
Du kan bruke sand fra stranda, men sjekk at den ikke forstyrrer verdiene dine for mye. Skjellrester kan for eksempel øke ph/kh/gh til nivåer der kampfisken ikke trives.

Før du velger å holde elefantfisk så bør du kanskje lese litt om den i fiskebasen her. Legg spesielt merke til hvor stor den kan bli og anbefalt minstestørrelse på akvariet.

Kampfisk kan holdes sammen med det meste av snille bunnfisk, maller, coryer og kuhliiål for eksempel. En stimfisk av de mindre artene kan også gå bra, men vær obs på at mange tetra og barber er finnenappere. Selv har jeg stjernedanio og kuhliiål sammen med mine kampfisker og det fungerer perfekt.
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap