En utfordring til deg; hva mener du er den ultimate sammensetning av fisk i et lite (70l) selskapsakvarie?

En stim med humlefisk og kanskje noen L239.

Nugatti
En stim med humlefisk og kanskje noen L239. :)

Blir nesten oppskriften på den ultimate katastrofe når man ser på vannverdiene de to artene krever ;b

Hadde jeg hatt plass og ork til en 70 liter i tillegg til de andre karene jeg har så hadde det muligens endt opp med oppsett for en type goby, for eksempel et brakkvannskar med humlegoby. Finnes også en god del andre gobyarter som kunne vært av interesse å holde, og da helst som rene artskar.

Hadde jeg ikke allerede et kar med kampfisk, stjerner og kuhlii-ål så kunne det også vært et alternativ.

Eller et søramerikansk oppsett med et par kurvciklider og en stim med neontetra.
1:
+ Guppy ELLER tetra stim
+ liten corydoras stim

2:
+ Et Apistogramma par ELLER sommerfuglciklidepar
+ noen øksefisk i toppen som ikke forstyrrer apistoene.

3:
+ Dverggurami
+ en liten stim med kuhlii ål


En stim med 15 Ildtetra midt i vannet, og til å befolke de nedre vannlag: en gruppe på 6 - 8 Corydoras adolfoi på bunnen
6 guppyer
2 ancistrus
og 4 platy :P

70l.
Hadde jeg skulle hatt en 50-80l så hadde jeg nok valgt platy og stimfisk, mest sannsynlig neontetra. Evt hadde jeg brukt karet til yngel. Regner med at dette er ditt eneste kar og ikke har så mye yngel. Jeg hadde nok gått for platy og neontetra eller kardinaltetra. Syns det er en fin fargekombinasjon og det er en tradisjonell start. Og algespisere (har lagt min elsk på ancistrus.)


Blir nesten som å kåre verdensbeste matrett, av alle rettene i verden. Med et juryepanel sammensatt med en i fra hver verdensdel det...
Jajajaja. Men greit å få litt tips og alternativ å velge mellom vell?

Robert: Platy er en fisk som liker seg best i grupper. Dvs stimfisk
Tante Astrid
[QUOTE=Nugatti]En stim med humlefisk og kanskje noen L239. :)

Blir nesten oppskriften på den ultimate katastrofe når man ser på vannverdiene de to artene krever ;b



Hehe, glemte et lite øyeblikk der at vannverdiene skulle stemme overens også :P

Da sier jeg: Kun en stim med humlefisk! De er så stilige!



Platy.
Ja, platy er stimfisk. Derfor har jeg 1 hann og 3 hunner+6 yngel som er på vei til å bli stor. Dem er nå ca 3 uker og kommer til å overleve voksenfisken. Jeg har ingen og kommer ikke til å ha singel fisk. Alle mine fisker skal være 2 eller flere. Er vel ingen av oss som trives heeelt alene er det vel?:P
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap