Et typisk "hvor lenge"-spørsmål ....

Jeg skal kjøpe reker, men så lurer jeg på hvor lenge det er forsvarlig å holde dem innpakket? De må være ganske mange timer i en pose før de kommer til meg. Folkene på zooet ser jo selvfølgelig heller ikke forskjell på hanner og hunner (kirsebærreker), så det blir jo spennende å se hva som dukker opp til slutt
Hei.
Vanskelig å svare på det, men om rekene får luft og varme den tiden de ligger i posen skal det gå fint.

Jeg hadde med med reker( Orange Dvergreker og Amanoreker) fra Oslo til Stavnger. De låg nedpakt i kofferten i ca 4-5 timer, og det gikk veldig bra.
Da var rekene godt innpakt, med mye luft i posen og de holdt en grei temp.

Hvor mange timer har du tenkt å ha de innpakket i posen ?
ser ut som jeg ikke er den eneste som er overdrevent bekymret når jeg frakter rundt fisk og sånt.. du kan spørre deg selv følgende: hvordan kommer de fleste akvariedyr til norge, i førsteklasses store akvarium eller i små poser?

Den største "risken" jeg har tatt var å ta med diskus på en 8 timers biltur. De overlevde det fint. Viktigste er å passe på at det ikke blir for varmt eller for kaldt.
Fisken Magnus
Hei. Vanskelig å svare på det, men om rekene får luft og varme den tiden de ligger i posen skal det gå fint. Jeg hadde med med reker( Orange Dvergreker og Amanoreker) fra Oslo til Stavnger. De låg nedpakt i kofferten i ca 4-5 timer, og det gikk veldig bra. Da var rekene godt innpakt, med mye luft i posen og de holdt en grei temp. Hvor mange timer har du tenkt å ha de innpakket i posen ?


I verste fall rundt 10 timer, kanskje mer. De blir å ligge varmt i hvertfall.
Tenyrafar
ser ut som jeg ikke er den eneste som er overdrevent bekymret når jeg frakter rundt fisk og sånt.. du kan spørre deg selv følgende: hvordan kommer de fleste akvariedyr til norge, i førsteklasses store akvarium eller i små poser? :) Den største "risken" jeg har tatt var å ta med diskus på en 8 timers biltur. De overlevde det fint. Viktigste er å passe på at det ikke blir for varmt eller for kaldt.


hihi oki, det var betryggende! Får satse på at de kommer fram i live!

PS bruker du å ta med diskusene dine på biltur ofte eller??
Tilfeldig bekjentskap
© Rune R Antonsen
Reklame for plussmedlemskap