Røtter som flyter!

Jeg fikk røtter i går, og la dem umiddelbart i en bøtte vann. I dag hadde jeg gledet meg til å innrede akvariet med dem, men neida.......de flyter fremdeles!!! Aaaaaaarrrrrgggghhhhhhh! (tålmodighet er da altså ikke et av mine karakteristiske trekk...)

Hvor lenge må jeg egentlig vente før de synker? ukesvis? månedsvis? årevis?? Og finnes det noen tjuvtips som gjør at de tar til seg vann raskere?

Noen som vet?
kommer an på rota. noen synker med en gang, andre tar opptil flere måneder. er rota liten kan du koke den, det hjelper. eller så kan du vekte den med en stor stein til den slutter å flyte. sette den fat med sugekopp kan hjelpe med mindre røtter. store vil ha såpass mye oppdrift at den skyter i været. noen driller også små hull i rota sånn at den trekker vann raskere
Opptil flere måneder?!? Jeg skal umiddelbart grave frem lapskausgryten min, og koke rubbel og bit!
Redmoor røtter flyter veldig lenge. såkalte mangrove røtter synker raskt. har tilog med opplevd at de sank mer eller mindre umiddelbart.
Har en stor klump av en mangroverot som har ligget i akvariet i 2 mnd med en tung stein oppå. Den har enda ikke planer om å synke... Så det kan ta tid.
Har ei rot jeg har hatt i et kar i 3 år nå...den flyter fremdeles
Den har jeg måtte feste med sugekopperpå bakglasset..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap