Lys til 128l akvastabil?

Jeg kjøpte noen planter som visnet etter noen dager, grunnen
var at jeg ikke hadde no lys til fiskene...

Jeg har et 128l akvastabil men mangler armatur til det.. Noen som vet
hva som passer best til sånn type akvarie?
Nå visner ikke planter på noen få dager av mangel på lys, så det er mulig det var andre årsaker til det. Kanskje de ble utsatt for vinterkulde på vei hjem fra butikken? Det er i grunnen sjelden de zoobutikk-ansatte gidder å pakke inn planteposene i avispapir om vinteren, har jeg merket... Kuldeskader gjør at planten visner og/eller går i oppløsning og mister blader før den dør.

Til en 128 liter Akvastabil passer det nok best med et Akvastabil Effect lysarmatur ja
Jeg linker til svart armatur, men det finnes i sølv også selvfølgelig, i tilfelle det er det du har.

Tin Phan
Jeg kjøpte noen planter som visnet etter noen dager, grunnen var at jeg ikke hadde no lys til fiskene... Jeg har et 128l akvastabil men mangler armatur til det.. Noen som vet hva som passer best til sånn type akvarie?
koster lysarmatur virkelig 2000? Da hadde jeg heller kjøpt et brukt akvarium på 100-160liter av noen her. Har sett 160litere med alt utstyr blitt solgt for 1500-2000kr her :S
Jeg tror man kan slå av noen hundrelapper på den prisen om man hører litt rundt. Jeg synes ikke Tropefisk er billige akkurat på Akvastabil. Det er mange som har konkurransedyktige priser på det.

Aquamanias (nettbutikk) fører også Akvastabil, men har dem ikke lagt ut med priser i nettbutikken. Bare å sende mail og spørre om pris.

Dahls Dyrerike i Moss, vanlig butikk, er kjent for å ha veldig gode priser på Akvastabil. Også verdt å ta en telefon og forhøre seg om pris.

Nå bor trådstarter i Drammen, og det er litt lang vei kanskje. Men det finnes sikkert zoobutikker i Drammen også som fører Akvastabil.

Poenget er; sjekk priser. Det er fort gjort å spare mange hundrelapper på akkurat samme merket og akvarieutstyret da.
ja det lønner seg definitivt å sammenligne litt priser, når jeg så etter utvendige filtere så så jeg at et som kostet 800kr et sted kunne koste over 1200 et annet...

men mitt råd uansett til trådstarter, om det kommer til å måtte betale så mye for et lysarmatur, så hadde jeg heller vurdert å kjøpe et brukt akvarium i samme(kanskje litt større og?) størrelse, så har man et ekstra akvarium :P
Ja, her var det en annonse.... 128 liter akvastabil i sølv med lysarmatur og porsastativ å sette det på. Kun 1000 kr for alt. Der ser man

Lysarmaturet var ikke Effectline serien riktignok, den andre gammeldagse typen, men lys like fullt!

Og til trådstarters fordel så var det i samme fylke og i nærheten av der han selv bor
hehe ja akkurat... og jeg kunne ikke unngå å legge merke til at en synes at det var litt stiv pris for et 128 liter akvarium.


Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap