Passer disse sammen??

En venn av meg lurte om, kan Guppy, Neontetra, Praktbotia, Ancistus oppdrettsvariant, Dolkestikktetra og Platy gå sammen?

Takk for svar




Mhv Martin Andre!
Forutsatt at karet er stort nok, bør det gå greit med tanke på vannverdier etc.
mange/de fleste av disse er stimfisker eller fisker som trives i grupper.
For mange stimfisker blir fort en suppe!
Han har bare 3 Dolkestikktetra, 1 Platy, 2 Guppy, 1 Braktbotia, 1 Neontetra og en stor stim med Tigerbarber.

Glemte å skrive Tigerbarber går det da?


Grunnen det at han bare har 1 Neontetra, 2 Guppy, 3 Dolkestikktetra er at Praktbotian kjøpte han bare en av noen Guppyer, Platyer og Neontetra og Dolkestikktetra er at dem har blitt spist opp av dem fiskene han hadde før.

Han vet ingenting om akvarier nesten!
Platy-fan
Han har bare 3 Dolkestikktetra, 1 Platy, 2 Guppy, 1 Braktbotia, 1 Neontetra og en stor stim med Tigerbarber. Glemte å skrive Tigerbarber går det da? Grunnen det at han bare har 1 Neontetra, 2 Guppy, 3 Dolkestikktetra er at Praktbotian kjøpte han bare en av noen Guppyer, Platyer og Neontetra og Dolkestikktetra er at dem har blitt spist opp av dem fiskene han hadde før. Han vet ingenting om akvarier nesten!


Hadde jeg vært i denne situasjonen, ville jeg redusert arter og utvidet antall fisker innenfor en art.
F.eks flere Neontetra og guppy.
Tigerbarben vil ødelegge finnene til fisker med fine slør, som guppyhannene.
Praktbotia trenger stort kar ol.. les i fiskebasen først, og så still spørsmål om noe er uklart
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap