Hvor lenge skal egentlig lyset stå på?

Jeg har jo lyst å ha lyset på hele dagen helt til det er på tide å hoppe i loppekassen, men det er gjerne ikke helt forsvarlig mtp alger, fiskenes søvn etc?

Noen som vet?
det er vanlig med 10-12 timer i et normalt selskapskar, men et tips er å kjøpe deg en eller to nattaktive fisk, slik at du kan slå av lyset litt før på kvelden, og se at de kommer fram for å utforske
Symbiosemannen
det er vanlig med 10-12 timer i et normalt selskapskar, men et tips er å kjøpe deg en eller to nattaktive fisk, slik at du kan slå av lyset litt før på kvelden, og se at de kommer fram for å utforske :)


Spennende! Hvilke fisker er nattaktive da?...og snille
Inaktiv bruker
f.eks maller? Loricariidae
Ok!

Da kan du ha Feks. Ancistrus.

Dem er en av dem aller mest poppulære L-mallene på markede her i Norge!
Symbiosemannen
det er vanlig med 10-12 timer i et normalt selskapskar, men et tips er å kjøpe deg en eller to nattaktive fisk, slik at du kan slå av lyset litt før på kvelden, og se at de kommer fram for å utforske :)


for å være ganske sikker på å ikke få alger så syns jeg du ikke bør ha på lyset mer enn 10 timer. du kan jo også kjøpe deg en timer, så kan du stille inn den når du vil. lyset på akvariet mitt skrur seg på når jeg er hjemme og av når jeg legger meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap