Passer disse sammen?

I et 60 L akvarium:
Guppy, neontetra og platy..
blir det for mye foskjellig? Bør jeg holde meg til en sort i starten?
Hvor mange av hvem anbefaler du å starte med?
Andre fisker du heller vil anbefale?

Og hvilken plante anbefales? som er enkel for en nybegynner!
Tror det vil gå helt greit.

Av neontetra bør du ha minst 5, da det er stimfisk.

Platy og guppy får lett unger, så du trenger ikke å kjøpe veldig mange akkurat.. Ville vel kjøpt 3-4 stk av hver sort..

Husk å ha litt bunnfisk også. Det sikkert en del forskjellige bunnfisk på dyrebutikken. Bare å høre hva som passer til akvariet ditt der. Ancistrus er jo en klassiker. Så et par av dem er vel fint å ha..


Planter: spør etter enkle, hurtigvoksende planter i dyrebutikken.


EDIT: Det er ikke så lurt å plutselig kjøpe alle på en gang. Kjøp litt trinnvis, altså en sort om gangen kanskje, ellers kan det bli for brå overgang for filteret ditt. Ville startet med bunnfisk + en annen av sortene.

Kongen av Burundi
Tror det vil gå helt greit. Av neontetra bør du ha minst 5, da det er stimfisk. Platy og guppy får lett unger, så du trenger ikke å kjøpe veldig mange akkurat.. Ville vel kjøpt 3-4 stk av hver sort.. Husk å ha litt bunnfisk også. Det sikkert en del forskjellige bunnfisk på dyrebutikken. Bare å høre hva som passer til akvariet ditt der. Ancistrus er jo en klassiker. Så et par av dem er vel fint å ha.. Planter: spør etter enkle, hurtigvoksende planter i dyrebutikken. ;) EDIT: Det er ikke så lurt å plutselig kjøpe alle på en gang. Kjøp litt trinnvis, altså en sort om gangen kanskje, ellers kan det bli for brå overgang for filteret ditt. Ville startet med bunnfisk + en annen av sortene.


oi, såpass mange ja, men blir ikke det veldig mange fisk i til et såpass "lite" akvarium?? 5 neontetra +3 guppy og 3 platy? + et par bunnfisk? blir jo 13 fisk det minst! Det hørtes da så voldsomt mange ut:P

Takk for svar!
Happy
oi, såpass mange ja, men blir ikke det veldig mange fisk i til et såpass "lite" akvarium?? 5 neontetra +3 guppy og 3 platy? + et par bunnfisk? blir jo 13 fisk det minst! Det hørtes da så voldsomt mange ut:P Takk for svar!:D


Det er vel det beste jeg noen gang har sett en nybegynner(?) si

Det går helt sikkert fint med en sånn gruppe. Men spør du meg så hadde det sikkert sett finere ut om du kutta ut en av de, så du kunne hatt et par individ flere av de andre. F.eks bare neontetra og guppy.

Angående Ancistrus så tenkte jeg at jeg skulle si at det er en her i trondheim som selger ancistrus til 1/5 av prisen til dyrebutikkene, han har en annonse her.
Vel, du kan jo se det an, da.. Du får lett yngel på guppy eller platy. Altså, det kan klare seg med den ene sorten, og heller ha litt flere av den, men det bestemmer du selv. Vil du ha begge, så vil nå jeg si at du kan fint ha begge.

Om du synes det klarer seg med et par sorter i tillegg til bunnfiskene, så er det jo helt fint det også.

EDIT: Tenyrafar var før meg.. Bruker for lang tid på å skrive når jeg gjør så mye annet imens =P
Tusen takk for svar igjen folkens!!
Er veldig veldig glad jeg fannt dette forumet! Ellers tror jeg at jeg hadde gjort MYE feil og dummheter! Nå får jeg iallefall begrensa det litt:P
Så blir det litt gøyere å starte opp når jeg føler jeg veit biiittelitt om det først iallefall! Gleder meg så utrolig til jeg får kjøpt akvariet!!!!

Men det blir nok mange dumme spørsmål fra meg framover
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap