Artemia i pose (pulver)

har lest om artemia som at det er levende osv
men her på butikken har de små gjennomsiktige poser med pulver som står artemia utenpå

er det det samme som mikrovit HI protein?
[External Image]


har fått yngel heime, så hadde vore kjekt å visst litt meir =)
Ingebjørg
har lest om artemia som at det er levende osv men her på butikken har de små gjennomsiktige poser med pulver som står artemia utenpå


Det er sannsynligvis artemiaegg for klekking, avskallede artemiaegg eller ferdigklekket frysetørket artemia.

Ingebjørg
er det det samme som mikrovit HI protein?


Sannsynligvis ikke.
skal eg gi begge deler?

en anna ting eg lurte på er at eg skal ha yngelen i eget kar som eg skal starte opp i dag.
så da kan eg bare tappe vann fra det ordinære karet og oppi det nye, men hvordan skal eg gjere det med filteret?
trenger de filter?
for filteret i det nye kare, er jo "reint" og nytt
Vet ikke om du skal gi begge deler da jeg ikke aner hva slags for det er det du har bilde av.

Ja, selvsagt trenger yngelen filter med mindre du bytter vannet daglig. Ta nytt vann fra springen og tilsett det du må tilsette for å få rett vannverdier i forhold til vannet i det andre karet, så tar du og skviser filterguffe fra det allerede innkjørte filteret over i det andre filteret (pass på at temperaturen er korrekt først). Da skal også det nye filteret være innkjørt og du slipper å vente en måned før du kan ha i fiskene. For sikkerhets skyld bør du måle ammoniakk og nitritt den første tiden.
Ingebjørg
har lest om artemia som at det er levende osv men her på butikken har de små gjennomsiktige poser med pulver som står artemia utenpå


Hvilken farge var det på det da? Du kunne jo godt opplyse om litt mer.
Det står jo mer på posen, så les der hva det er for noe.


Ingebjørg
er det det samme som mikrovit HI protein?

Nei. Da hadde det vel stått det på boksen du viser bilde av, ikke sant? Artemia?


Ingebjørg
skal eg gi begge deler?

Begge deler av hva da?


Ingebjørg
en anna ting eg lurte på er at eg skal ha yngelen i eget kar som eg skal starte opp i dag. så da kan eg bare tappe vann fra det ordinære karet og oppi det nye, men hvordan skal eg gjere det med filteret? trenger de filter? for filteret i det nye kare, er jo "reint" og nytt


Hvis du tenker etter, så skjønner du sikkert at yngelen ikke kan greie seg uten noe innkjørt filter. Hvorfor trodde du det? De er enda skjørere enn voksne fisk, og tåler mye mindre. De dør lett om vannet er forurenset.

Så selvsagt må du sørge for like rent vann til dem som til alle andre fisk.
nei, står absolutt ingenting på posen, står kun Artemia og pris
er brunt pulver
men skal eg bruke den mikrovit og den artemiaen for optimalt resultat? (var det eg meinte med begge deler)
Ingebjørg
nei, står absolutt ingenting på posen, står kun Artemia og pris er brunt pulver men skal eg bruke den mikrovit og den artemiaen for optimalt resultat? (var det eg meinte med begge deler)


Hvis det er brunaktig det pulveret i posen, så skal du ikke gi det direkte til fisk, nei! Det må du ikke finne på, for det er uklekte artemia med harde eggeskall på. Det kan gi forstoppelse og i verste fall dødsfall blant fiskene! Spesielt yngel, dersom de forsøker å sluke et eggeskall kan det sette seg fast.

Du har ikke lest nok om artemia, skjønner jeg Les nedover i denne bildetråd-artikkelen, så skjønner du

ettersom eg har forstått finnes det 2 typer artemia, de du klekker selv eller avskallet artemia egg som kan gies rett til fiskene.
trodde eg hadde sist nevnet

kan prøve å ta bilde av posen så du kan se
fikk ikkje til å ta bilde
og finner heller ingenting på nettet som tilsvarer det eg har
produkter som bactozym og aquavital nitrigon 1 er et bare tull å tilsette yngel karet?
Ingebjørg
produkter som bactozym og aquavital nitrigon 1 er et bare tull å tilsette yngel karet?


Det er bare tull å tilsette uansett, samme hvilket akvarie det gjelder...
Ikke bruk penger på slike humbug-produkter.
Får det nærmast sagt gratis
derfor eg lurer på om det er skadelig for yngelen
viss ikkje så gjør jo ikkje det noe å tilsette det
Synes det der ser ut som artemia som må klekkes. Avskallet artemia (som kan gis til fisk uten å klekkes) har en klar, oransjeaktig farge og det ser jeg ikke på bildet ditt.

hvordan ser dette ut, Mona? :p
har brukt ph+ i steden for natron og det du skreiv

og vanlig mineral salt, håper det funker :S
Posen du har tatt bilde av ser ut som artemiaegg som MÅ klekkes før bruk.
Jeg tror ikke mineralsalt er helt bra. Det mener jeg å ha lest, uten at jeg skal si det for sikkert.
ser ikkje noe forandring på det i dag, fra i går kveld:S
Det kan hende mineralsalt ikke er brukbart til artemiaklekking. Vanlig salt er bedre, eller helst havsalt.
Tilfeldig bekjentskap
© Motaguensis - Han
Reklame for plussmedlemskap