Flytting av akvarium

Jeg har et 110 l akvarium som jeg har kjøpt. Jeg skal ha det i leiligheten min 2 timer fra der jeg bor. Til sommeren når jeg skal flytte hjem igjen må jg jo ta med alt hjem igjen... Når det har seg sånn at det skal gå i 4 uker føre man putter oppi fiskene, hvordan skal jeg da få flyttet på dem uten at de snille bakteriene forsvinner. Og fiskene kan jo ikke bo i flytteposer i 4 uker heller... ?
Da må du ha en bøtte med vann og ha ett batteri med strøm,- så kobler du filtre til batterie og har filtre i bøtten i bilen.
Sellom filtre er i vann så må det gå, ellers dør de.

Eller så kan du spørre noen i nærheten fra der du bor om du kan få litt filterguffe fra dem og ta det på filtre ditt.
jammen filteret sitter fast i akvariet...
Det er bare og dra det ut uansett om det er innebygd filter/pumpe.
man kan jo ikke akurat rive det av når det er limt fast i glasset
Det som er i akvariet er kun en boks. Filtermediet kan du ta ut uten problemer.
Åja, stemmer. Hehe.. Men fant ut at jeg bare skulle ha det hjemme. For det er vel best å ungå flytting med masse utstyr og greier.. Så da blir nok fiskene glade=)
Platy-fan
Da må du ha en bøtte med vann og ha ett batteri med strøm,- så kobler du filtre til batterie og har filtre i bøtten i bilen. Sellom filtre er i vann så må det gå, ellers dør de. Eller så kan du spørre noen i nærheten fra der du bor om du kan få litt filterguffe fra dem og ta det på filtre ditt.


Det høres ut som en god ide.. Du må ikke finne på å koble pumpen direkte til batteri. Pumpen er beregnet på 230V vekselstrøm, mens batteri (så vidt jeg vet) uansett spenning (Volt) er likestrøm. Så det er antageligvis beste måten å drepe pumpemotoren på.. Isåfall må du ha 12V DC - 230V AC omformer mellom bilbatteriet (sigarettennerutaket) og pumpen, da skal det gå bra.


Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap