Startet opp en jbl natrual co2 system i dag :)

Ser allerede at det har hatt innvirkning på plantene..
Vasspesten Har vokst ca 5 cm på 3 timer.. Noe den pleier å gjøre på 6-8 Timer
Har målt Ph på 8.. Vannet i springen er 7 hva kommer dette av?
Nå har jeg hatt oppi litt Kh/ph Pluss får å holde Ph oppe på rundt 7-8.. Kh ligger vel på rundt 3,5. Har ca 3-4 Bobler pr sekund.

Hva burde jeg gjøre får å få Ph ned på 6,5-7 ?
Kun 2 dager siden byttet 25 L vann Bytter som regel annen vær dag.
Karet er på 180 L Kjører fluval 4+ og det funker toppers.

Har 10-11 Forskjellige fine planter oppi der. + 3-4 Forskjellige moser?
Som stor koster seg med 100 reker ++ ..

Noen som har noe erfaring med høy ph? Og hva jeg burde gjøre får å holde den nede? Uten å måtte tilsette masse greier?

Og er det noe jeg burde huske på får plantens del eller rekene når man bruker Co2?
Burker også Florette A fra Sera.

Noen som har noen gode råd eller tips?
pH går nok ned til slutt, bare gi det en dag eller to. Vannet i kranen har i løpet av siste måneden blitt endret fra 7,5 til 8 hos meg men i karet med CO2 så måler jeg 5. Hvis jeg lar testen stå slik at CO2 går ut så går den sakte opp til 8 som jo er den egentlige verdien.

Hvis du bruker sats til å få CO2 så ville jeg lagd ett vannfilter som står mellom satsen og akvariet eller så kan det bli sopp i akvariet.

Da jeg startet med CO2 for en måned siden så hadde jeg også vasspest i karet men den vokste seg rett ut av karet i løpet av noen dager.


Høres bra ut Bruker en liten svamp i slutten av røret hvor co2 går ut slikt at boblene blir mindre
Hvor skal man evt ha den svampen? plassere den ved unner korken på flasken?

Ser nå i dag at Ph har gått ned med 1 ?
Men beboerne trives forsatt. Boblene har gått ned til ca 2 stk i sekundet.

Co2 har det ingen virking om natta? Og hvordan kan man evt skru av et naturlig system? hehe. Ville ikke Flaska blitt sprengt eller ligende?

Ser også at vasspesten har vokst mindre om kvelden enn den pleier.
Men om dagen vokser den kraftig mye mer

Og har dette også innvirking på flyteplantene mine?

Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap