Fikk gyppy ynglinger idag

Har er dameguppy som har blitt ganske stor i det siste. Har kjøpt et akvarium på 60l til å bruke til yngling det har nå stått noen timer nå. Håpent at hun hadde en uke igjen før yngling så jeg kunne sette henne i den nye tanken. Men i dag oppdaget jeg at hun var blitt meget slank. Fikk da full panikk da jeg ikke kunne se noe yngel der. Men etter nermere studering i plater og røtter dukket det opp en etter en. Jeg fikk opp endel med hoven men noen gjemte seg så godt at jeg måtte ta ut noen planter og pynteting for å få tak på dem. Fikk opp tilsammen 9stk men den enne ble desverre kvestet av hoven.

Har nå satt yngelen i en bolle med friskt vann og det ser ut til at alle er i god form. Har prøvd å knuse litt flakfor til dem. Men ser ut til at jeg må knuse det finere.

Noen som har tips om hva jeg nå må gjøre videre for å vere sikker på at de overlever de neste dagene å ukene slik at kullet kan vokse opp?

gratulerer

Jeg har også guppy-yngel for første gang nå... hele 2 stk faktisk.....
Mine spiste ikke noe særlig før eter et par dager. Jeg gir dem bare knust flakfor, funker det . Bollen jeg har dem i har ikke filter desverre, så jeg skifter vann hver dag.
Falney
gratulerer :D Jeg har også guppy-yngel for første gang nå... hele 2 stk faktisk..... Mine spiste ikke noe særlig før eter et par dager. Jeg gir dem bare knust flakfor, funker det . Bollen jeg har dem i har ikke filter desverre, så jeg skifter vann hver dag.


Har dem i bolle jeg og. Skal skifte vann hver dag og prøve og suge opp forrester fra bunnen til det nye karet er klart. Håper de klarer en uke oppi bollen. Hvor lenge har du hatt dem i bollen da?
de ble 3 uker på lørdag, og har vært i bollen siden da...desverre. Men skal de overleve har jeg ikke noen andre muligheter for øyeblikket. Det er en nokså stor bolle de er i da. som sagt skifter jeg vanm hver dag og har tatt fullstendig vannskift hver 2.-3. dag, da det blir en del matrester liggende i bunnen av bollen. Blir fort grisete.
Falney
de ble 3 uker på lørdag, og har vært i bollen siden da...desverre. Men skal de overleve har jeg ikke noen andre muligheter for øyeblikket. Det er en nokså stor bolle de er i da. som sagt skifter jeg vanm hver dag og har tatt fullstendig vannskift hver 2.-3. dag, da det blir en del matrester liggende i bunnen av bollen. Blir fort grisete.


OK Det var betryggende å høre at de har klart seg i 3 uker da. Innen 1 uke skal jeg ha de over i et nytt kar uansett. Hvordan får du til å skifte alt vannet? Tar du ut yngelen i en kopp eller noe sånt i mellomtiden da? Vil helst ikke stresse de for mye jeg.
jeg har nok tatt de i en kopp ja... er ikke så enkelt å vite hva som er best egentlig. prøver bare å gjøre det beste ut av situasjonen. I morges var det fler yngel i karet mitt faktisk, men jeg har ikke tatt ut noen av dise, naturen får bare gå sin gang.... noen har nok blitt spist
Falney
jeg har nok tatt de i en kopp ja... er ikke så enkelt å vite hva som er best egentlig. prøver bare å gjøre det beste ut av situasjonen. I morges var det fler yngel i karet mitt faktisk, men jeg har ikke tatt ut noen av dise, naturen får bare gå sin gang.... noen har nok blitt spist


Jeg fikk en oksygenslange av samboeren min som jobber i helsevesenet den er passe tykk og har en litt bredere tut ca 1cm. Bruker den som hevert og får samtidig slukt opp forrester på bunnen. Alle er fortsatt i live bytter vann to ganger pr. dag for å vere sikker på at vannet er friskt. Hvor fort vokser de egentlig? du har hatt dine noen uker ser jeg. Gleder meg til å se de vokse. Går det fort?
Guppy yngle skal ha fòr 6-8 ganger om dagen.
For Guppy har en enorm forbrenning, og oppåtil skal yngle ha mer fòr en andre fisker å.
Gratulerer!

Jeg har en gravid Sverddrage nå.
Den er høygravid nå.
Jeg har klart en 7l ynglel kar med termometer lys og fødeboks.
Skal få kjøpt meg et filter til.
Da får jeg skvise litt filter guffe fra det andre karet til det nye filtre og bare vente på yngel.
Platy-fan
Guppy yngle skal ha fòr 6-8 ganger om dagen. For Guppy har en enorm forbrenning, og oppåtil skal yngle ha mer fòr en andre fisker å. Gratulerer! Jeg har en gravid Sverddrage nå. Den er høygravid nå. Jeg har klart en 7l ynglel kar med termometer lys og fødeboks. Skal få kjøpt meg et filter til. Da får jeg skvise litt filter guffe fra det andre karet til det nye filtre og bare vente på yngel.


Jeg har kjøpt for for yngel i dag: JBL Novo baby. Det inneholder tre bokser med for etterhvert som de vokser. Har begynt med boks 1 i dag, det er fint som mel. Har kun foret en gang tror det kom litt mye. Det legger seg oppå vannet jeg rører litt med en skje så noe av foret daler ned innimellom. Det er vel det samme som å fore flere ganger daglig eller?
til guppy tror jeg ikke det er nødvendig med annet en knust flakfor, er det jeg bruker iallfall. Hos meg ser det ut til at de ikke rører det som faller på bunnen. De tar maten kun fra overflaten. Har flyttet dem over i en stor fødeboks i dag =) Så nå slipper de den dumme salatbollen :o)
Falney
til guppy [I]tror[/I] jeg ikke det er nødvendig med annet en knust flakfor, er det jeg bruker iallfall. Hos meg ser det ut til at de ikke rører det som faller på bunnen. De tar maten kun fra overflaten. Har flyttet dem over i en stor fødeboks i dag =) Så nå slipper de den dumme salatbollen :o)


Hvor store er de blitt nå da etter 3 uker? Vokser de fort?
Kan yngelen klare seg i bolle/lite akvarie uten pumpe/filter og varmekolbe??
Hvis en bytter vann hver dag??
Guppy yngel hos meg får klare seg på flakfor , blir altid smårester når de store spiser, og i ett større karr er det altid noe matrester å gnafse på.. Villguppyene mine går i eget karr (64 l) og yngler noe sinnsykt, noen blir nok spist, men de friskeste vokser opp og det er kun de det er intresangt å avle videre på uansett. Kulturguppyene har jeg i selskapskarret, der blir nok mange yngel mat for glupske guramier (2 fullvoksne), men med masse planter vokser en god del opp (platy også). Om en bruker fødekasser/yngelkarr er det en par uheldige ting, for det første vokser svak fisk opp og for det andre må en mate ofte med yngelfor.
Josommer
[QUOTE=Falney]til guppy [I]tror[/I] jeg ikke det er nødvendig med annet en knust flakfor, er det jeg bruker iallfall. Hos meg ser det ut til at de ikke rører det som faller på bunnen. De tar maten kun fra overflaten. Har flyttet dem over i en stor fødeboks i dag =) Så nå slipper de den dumme salatbollen :o)


Hvor store er de blitt nå da etter 3 uker? Vokser de fort?


tja, litt har de vokst, men ikke så veldig mye Nå har jeg fått yngel igjen og de som er 3 uker er faktisk ikke så veldig mye større enn de som netopp kom til verden...
Hei,jeg har også gått guppy yngel,det er ikke noe problem med disse,de greier seg ganske bra,fikk selv 15 stk.
Nå har jeg disse i en 60l akvarium med masse planter,de vokser og spiser.
Mange av de har jeg hatt sanrt i 3 mnd,og de har fått fine farger,de fleste er hunner da
Men bare husk å ha masse steder der de kan gjømme seg,og knus flakk foret sånn at det nesten er støv
Så vokser de nok opp og ligner på mor eller far
Lea
Kan yngelen klare seg i bolle/lite akvarie uten pumpe/filter og varmekolbe?? Hvis en bytter vann hver dag??


Jeg bruker en bolle til yngel fordi jeg ikke har noe alternativ. Det er nok mye bedre å la de gå i et innkjørt akvarium men der blir mesteparten spist av de andre fiskene og de har mindre tilgang på for. Men det går bra med yngelen min og ser det er flere som bruker bolle til yngel. Jeg bytter vann og suger opp forester 2 ganger om dagen. Skal snart sette de i et nystartet akvarium når det er innkjørt.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap