Hvor mye fisk i juwel 58 liter??

Hvor mye fisk kan jeg ha i mitt Juwel på 58 liter??
Guppy, neon tetra, platy, en kampfisk og et par algespisere..
Plussmedlem
Er fiskene du nevner noe du har eller er dette noe du har lyst på?

Hvis du har disse allerede:
Hvor mange har du av hver art nå?
Og hva slags algespisere er det snakk om?
Jeg har 3 platy, en kampfisk,3 guppy damer, en guppy han og 11 neon tetra.
Har 2 små algespisere, vet ikke hva disse heter.De er små nå, men kan vist bli en del større om noen år...,hvis det har noe å si??
Noen som kan si meg hvor mye fisk 58 literen kan ha??
Har fått noen guppy yngel nå....
Hvor mange?
Hei. Ta gjennomsnitt lengden på fisken i cm og del det på antall liter.
Det går ikke ann.

For det er forkjellige krav på størelsen på akvariumene fisker skal ha.

Noen fisker er faktis litt store som man kan ha i små kar.

Det du sier nå er nok et Dyrebutikk-råd.

Hos min lokale dyrebutikk så dem at man kan ha 1 fisk per. Liter?!!
Ikke hør på alt dem i Dyrebutikken sier.
Det er bare noe tull, tull og atter tull.
Plussmedlem
Lea
Noen som kan si meg hvor mye fisk 58 literen kan ha??

Jeg synes du har nok fisk der nå. Noen gyppyyngel går nok bra

Hvis det er gibbiceps eller pleco du har så er det ikke "noen år" før de blir for store. De vokser ganske fort.
Plussmedlem
Reidar
Hei. Ta gjennomsnitt lengden på fisken i cm og del det på antall liter.

Du mener sikkert omvendt.
Antall liter del på lengde fisk.

Men det er egentlig ikke den beste måten å finne ut hvor mange fisk man kan ha. Fisk er forskjellige og har forskjellige krav til plass.
Er ikke noe fasitsvar her.
Les litt om fisker du er interessert i, om hva type vann og størrelse på akvarie de får anbefalt i "fiskebasen".
Dett er mange faktorer her som også spiller inn, som f.eks belastning av vannet, filter som skal brukes etc.etc.

En 58 liter rommer riktgnok noen arter av ubestemt antall, men les mer om de arter du ønsker å anskaffe deg.
neontetra skal ha helt andre vannverdier enn guppy og platy
J9fer
neontetra skal ha helt andre vannverdier enn guppy og platy
Ja. Faktisk vannverdier som er stikk motsatt. Dette er ting som må taes med i betraktningen, før man går til anskaffelse av fisk.
Fisk, pryder akvarier, men de bør viktigst av alt få optimale livsvilkår.
Neontetra skal ha ganske surt vann.
Hei igjen. Ja det var nok omvent.

58 delt i ca cm.

Det er nok ikke fasiten, men det er noe jeg leste i en akvarie bok fra tidlig på åtti tallet.
janhenno
Er ikke noe fasitsvar her. Les litt om fisker du er interessert i, om hva type vann og størrelse på akvarie de får anbefalt i "fiskebasen". Dett er mange faktorer her som også spiller inn, som f.eks belastning av vannet, filter som skal brukes etc.etc. En 58 liter rommer riktgnok noen arter av ubestemt antall, men les mer om de arter du ønsker å anskaffe deg.


Jeg skal ikke anskaffe meg disse fiskene, jeg har dem allerede.
Har overtatt et akvarie etter søsteren min.Nå prøver jeg å lære mest mulig

janhenno
[QUOTE=J9fer]neontetra skal ha helt andre vannverdier enn guppy og platy
Ja. Faktisk vannverdier som er stikk motsatt. Dette er ting som må taes med i betraktningen, før man går til anskaffelse av fisk.
Fisk, pryder akvarier, men de bør viktigst av alt få optimale livsvilkår.

Hm! Typisk min akvarieflaks at dette dukker opp nå...
Plussmedlem
Neontetra går fint i en pH på 7.
Det går bra for platy og guppy også.

Når det gjelder GH så kan du gjerne google andre fiskebaser og du vil finne verdier på opptil 10 (sikkert over dette også).
Helt motsatte verdier blir det dermed ikke.

Jeg ville ikke ha blandet artene, men du trenger ikke ha så dårlig samvittighet om du holder deg på disse verdiene
Loomis
Neontetra går fint i en pH på 7. Det går bra for platy og guppy også. Når det gjelder GH så kan du gjerne google andre fiskebaser og du vil finne verdier på opptil 10 (sikkert over dette også). Helt motsatte verdier blir det dermed ikke. Jeg ville ikke ha blandet artene, men du trenger ikke ha så dårlig samvittighet om du holder deg på disse verdiene ;)


Jeg skal sjekke verdiene jevnt da.Kommer til å beholde dem sammen nå, fordi jeg ikke har noen andre alternativer sånn som det er nå, men
skal ikke skaffe flere neon tetra i alle fall.
Har skjønt det sånn at flere har disse fiskene sammen , så
er kanskje ikke bare min søster som har bomma...
Hun sa dyrebutikken hadde hjulpet å plukke ut fiskene.Hun tok dem fordi de er fine Og det er de jo
Inaktiv bruker

Hvis det er gibbicepseller pleco du har så er det ikke "noen år" før de blir for store. De vokser ganske fort.
Inaktiv bruker
Loomis)



Hvis det er gibbiceps eller pleco du har så er det ikke "noen år" før de blir for store. De vokser ganske fort.
Inaktiv bruker
Loomis

Hvis det er gibbiceps eller pleco du har så er det ikke "noen år" før de blir for store. De vokser ganske fort.

Gibbi'n kan i enkelte tilfeller tilpasse seg størrelsen på akvariumet.
Men det er det nok delte erfaringer med
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap