Meget gråttsvart vann, som ikke blir rent:/

Skjønner ingenting jeg. Etter jeg fikk tak i ciklidene mine (som jeg nå har fjernet) har vannet mitt blitt helt gråttsvart. har prøvd å skiftet vann ett par ganger men det blir ikke renere i d hele tatt:/ fiskene har det kjempebra men vannet ser da så styggt ut. Jeg ser har ett hjørnekar på 240 liter og har alltid fått til og se helt bakerst i karet men nå nytter det ikke. Ser vell 10 cm inn i akvariet nede i bunnen, oppi toppen ser jeg ikke en ting! Meget frustrerende da det står midt i stua til alles øyne når det ser ut som om jeg ikke har gidda å skifta vann på ett par år.
Er det noen akvarister som har noen tips til hva dette kan være? Hadde vært kjempehærligt om noen kunne ha gitt meg det.

Hilsen Hanne
Dette høres jo veldig sprøtt ut.
Selv ville jeg slamsuget. Hvor kraftig er pumpa?..
Mitt tips. Slamsug godt. Til 30-40% av vannet er borte.
Fyll opp karet igjen la det gå et par timer med pumpa i gang.

Og etter slamsuging og vannskiftet et par timer senere.
Kan du skru av pumpa i en 10-20 min tid og se om det blir noe bedre.

Har du veldig fin sand? Eller nylig puttet noen nye røtter eller stein fra hagen? :=P

Noe du har fått i vannet?
Kom med mer info.. Ta noen bilder. Hvis du tar vannet opp i et vannglass, og ser mot vinduet gjennom glasset. Er det da så uklart at du ser noen farge? Evnt hvilken farge ser du?
Det er interesant det du beskriver, at etter at du fjernet en fisk skjer det noe slikt.
Har mange eksempler på slike ting selv, at når man setter inn en ny art eller tar bort en. Så skjer det noe nytt og uventet Da får man et lite innblikk i at dette er et eget lite økosystem med sine sårbarheter.
Først og fremst: har du noen kunstige pyntegjenstander i akvariet? Et eller annet? Falsk stein, slott eller annet?
Blekksprut?
Kanskje det har lurt seg med en blekksprut som skvetter i ny og ne
Sv
Jeg har ikke noe plastikk eller noe "falskt" i karet:/ har ikke peiling på hva det kan være Ett par dager etter dette så ble vannet skittent grønt, å da var det strake veien til dyrebutikken. Fikk noe algetabletter som skulle gjøre det bedre, men har hatt oppi det og skrudd av lyset og lagt ett stort pledd over det og har hatt det slik i en 3-4 dager nå, men ingenting har skjedd dær heller:/ Har ikke peiling på hvor sterk pumpen min er, den er jaffal utvendig og er en am top og en svær jævel:/ har aldri vært plaget med noe før så jeg skjønner ingenting:/ men pumpen går og suger inn og blåser ut, men karet er ikke det samme. Det har blitt skikkelig ikke. Kanskje jeg må kjøpe meg en ny pumpe? Har prøvd og ta bilde av det, men da ser d ikke så ille ut som det er for at jeg har blitz på telefonen.
Hva er dette da? Det er et bilde du har i profilen på 240 literen.
Det ser ut som plastikk for meg?

[External Image]
Sv
Plantene eller stein"grotta"? Plantene er nåkk ekte og hula er av en spesiell type stein. Har ikke interesse for å ha noe falskt i karet.
Er vannet grønnt? Da er det grønne svevealger. Dette vil normalt gå over i et filtrert beplantet akvarie.
Det vil hjelpe med hurtigvoksende planter og en slankekur på fiskene. Dvs ikke fore på en uke.
Planter av typen Hygrophilia polysperma og hornblad vil være perfekte.
Hvis du har (Som det ser ut på bildet) gullfisk vil jo disse spise opp plantene. Da er sikreste måte å bli kvitt det grønne vannet et filter med UVC lys.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap