Kan jeg ha di sammen ?

Hei , jeg har et 54 liter akvarium , og jeg lurer på om jeg får plass till sverddragere , platy og guppy i lag i det? tenkte ikke på mange, bare noen a hver. kan hende jeg ikke vil ha platy elr sverddragere siden di er litt like.
så lurer jeg på om hvilken planter jeg bør ha ?
håper på råd.

- Anniken Jeanett -
Velg platy og ikke sverddragere. Det er to grunner til det:

1. sverddragere blir ganske store og krever et større kar enn det du har

2. platy og sverddragere kan krysse seg med hverandre, og bør derfor ikke holdes sammen

Pga dette passer det nok best med platy i karet ditt

Planter er helt og holdent opp til deg selv, spiller ingen trille for fisken. Så du kan jo bare titte på utvalget i butikken, eller kikke litt i plantebasen her (under kunnskap på toppen av siden her) og plukke ut noen du liker
Hei
Ja, da håper jeg di har platy inne i butikken da , hakke sett di i butikken da. kansje di har den i bodø , det håper jeg da .
Men , det er en dyrebutikk dær jeg bor , på Mo i rana , den ligger på domus , og di selger guppyer der , men alle akvariumene dær er fulle av alger , og alle fiskene såm er døde flyter bare dær , ingen som gidder og ta seg av akvariumene , så jeg lurer på om det er lurt av meg å kjøpe fisk der?
Og , hvis jeg har flyte planter , kan jeg gi dem mat ? har ikke sånn automat opplegg ..
Svar da..
tenkte jeg skulle ha neon tetra lamme om det går bra ??
Hei!
Jeg er nybegynner og har gjort flere feil allerede.
Jeg starta med black molly alt for tidlig i karet, de døde alle sammen.
Nå har jeg guppyer etter å ha solgt mine tre sverddragere som var alt for hissige (og for store) i mitt 46 l kar.
Så har jeg to pitbullpleco og en svær gul eplesnegl og to mindre lilla.
To av guppyene mine er gravide så jeg venter bare på at de skal føde..
Den blandingen er i hvert fall bra for oss!!!!!
Ja..
ja. . men du svarte ikke akkurat på mitt spørsmål , men jeg sjønte poenget , tror jeg !
Har så lyst på guppy , siden di får yngel veldig fort da !
Ikke sverddragere
Jeg ville vel frem til at sverddragere trenger mer plass og passer ikke i 54 l
Men guppyer passer bra, og når det gjelder planter kan du vel ha litt av hvert, jeg har seks forskjellige typer(men siden jeg er nybegynner så vet jeg ikke hva de heter, hehe)
54 L er ikke akkurat stort. Jeg hadde plantet noen fine planter og kansje holdt meg til Guppy. Når de først begynner å få unger blir det fort fullt i et så lite kar og du får panikk og begynner å lure på hvor i all verden du skal gjøre av all fisken :o)
Vis du tar 7 hunn Guppy å 4 hanner så kommer du til å få yngel som fy!
Vis du kjøper en del med Sverdplanter og Javamose så kan du la ynglene vokse opp i samme kar.
Da kommer du til å tjene mye penger på å selge yngel.
å tjene penger som fy på guppyer er vel å ta hardt i, det er fisk som er vanskelig å bli kvitt igjen.
OM du satser på både guppy og platy kommer nok platyene til å spise opp alt som heter guppyyngel så fort de popper frem.
Platy er også ganske avhengig av meget gode gjemmesteder for å ikke bli spist av foreldrene, for eksempel javamose.
Ja
ja , kansje det bare blir guppyer da. men vill ikke ha 7 hunner og 4 hanner da . skal bare ha 2-3 hunner og 1 hanne ..
vill ha di i forsjellige farger da . ikke noen likense da..
men , yngel har jeg lyst på , bare for å se hvordan det går , kansje jeg kjøper et til kar om det passer..

Ja, jeg har lyst på sverddragerplante og den andre , men husker ikke hva den het^^

Men , Takk for alle svar
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap