Gravid guppy

Heisann.
Jeg har en guppy som er så tykk av yngel, og det har ho vært altfor lenge. Det ser nærmest ut som ho er i ferd med og eksplodere, og har fått en bøy over ryggen .Har hatt Guppy lenge, men aldri sett noen så tykk. Er redd ho skal dø av ikke å få yngelen ut. Har dere noen råd om hva som kan hjelpe, jeg bare spør?
Jorunn
Har du fisken i fødeboks ?
Om du har det kan det være at fisken er stresset og det medfører at det vil ta lenger tid før Guppyen slipper yngelen.
tenjo
Heisann. Jeg har en guppy som er så tykk av yngel, og det har ho vært altfor lenge. Det ser nærmest ut som ho er i ferd med og eksplodere, og har fått en bøy over ryggen .Har hatt Guppy lenge, men aldri sett noen så tykk. Er redd ho skal dø av ikke å få yngelen ut. Har dere noen råd om hva som kan hjelpe, jeg bare spør? Jorunn



Har du et bilde? Om du har henne i ei fødekasse.... slipp henne ut
Guppyen er ikke i fødebur, men i et ca 15 l bur. Pleier å ha dem der når de skal yngle, og det funker godt. Har noen Guppyer sammens med henne, slik at ho ikke er alene, så slipper jeg de voksne over i storburet når de er ferdigyngla. Men ingenting kommer ut av henne.
Det finnes en del sykdommer som gir stor mage, blant annet bukvannsott som gjør at kroppen blir så fyllt med vann at skjellene spriker. Kan du se om skjellene står ut fra kroppen på noen måte?
Hei.
Neida, skjellene ligger akkurat slik de skal, og damen er voldsom gravid. Jeg ser eggene ligger der oransje og ferdige, bare klare for å få se dagen. Skulle nesten tro at den er i slekt med elefanten, som går bortimot et par år gravid!!!
Det høres bra ut Da er det vel bare tålmodighet som skal til. Siden disse faktisk kan komme med opptil 100 yngel i en fødsel så er det ikke rart de kan bli veldig store før fødselen.

I følge denne artikkelen om guppy så kan forsiktig økning av temperaturen opp til 26 grader fremskynde fødselen. Det vil si, det hjelper jo ikke om hun ikke har gått tiden ut enda
Hei tante Astrid.
Flott å lese artikkelen om Guppy, og jeg skal prøve å heve temp'en forsiktig. Ser at de setter pris på grønnfor, hva slags da?
Pakistanbotian og flere av fiskene mine er helt ville etter agurk. Da er det fest i leiren!
Mine likte ihvertfall erter. Plukket ut erter fra frossen grønnsaksblanding, tinte de, fjernet skallet og knuste de med fingrene oppi akvariet. Enkelt og populært
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap