Funker disse fiskene i et 60-liters akvarium?

Hei!
Jeg har et 60-liters akvarium. I det har jeg allerede 1 ancistrus sp oppdrettsvariant. Og jeg hadde selvfølgelig tenkt å skaffe flere kompiser. :P

Jeg tenkte følgende:

Kardinaltetra 8stk
Black molly 1 han og 1-3 hunner
Kirsebærreker 5stk

Er dette passe? hvor mange molly anbefaler dere?
Hei NightAwake

Dette hørtes ut som en riktig fin besetning for et 60-liters kar, akkurat passe med fisk. Du trenger ikke å bekymre deg om du trenger flere black molly. Med 1 hann og 3 hunner så har du en tidobling av det antallet forbausende fort. Du får ha lykke til.

Jon
Tusen takk! Dette var en lettelse
Tror bare ikke du skal vente at rekene vil formere seg stort

Både kardinalen og mollyene vil jakte på og spise rekeyngelen. Er du heldig vil kanskje noen klare å stikke seg bort dersom du har en solid dott med javamose, men noen eksplosiv vekst kan du ikke regne med.

Jeg kan heller ikke garantere at de voksne kirsebærrekene er trygge med molly. Guppy er jo observert ta voksne reker, og mollyen er jo ikke akkurat mindre enn gruppy.
Ser folk har dem sammen, men ideelt sett skal jo kardinaltetraene ha bløtt vann, mens mollyene skal ha hardt vann.


Hadde jeg vert deg ville jeg skippet mollyen, og økt anntallet kardina fra 8 til 10-12 stk., da får du en fin stim. Og valgt noe fra søramerika i tillegg. Og der er jo mye fint å velge i. Ellers får jeg fine bilder av mulighetene og potensialet, som ligger i karet ditt..

Oh, takk takk. Dere har vært til stor nytte for meg!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap