Hvem skal jeg starte med?

jeg skal kjøpe fisk til akvariet mitt i mårra. Har planer om å ha guppy, neontetra og ancistrus i det (det er 63 liter).
Men er vel ikke så greit å kjøpe alle på en gang, så tenkte å starte med en sort og vente ei uke eller to før jeg kjøper neste.
Hvem er det da best å starte med??
Jeg tenkte på ancistrus, hva mener dere? Eller er det akkurat det samme hvem jeg starter med?
lurest å starte med ancistrus ja, de vil nok produsere mindre avfall enn en stim med fisk også, så om filteret skulle vise seg å trenge litt ekstra innkjøring så vil de hjelpe til med det.

Jeg vil samtidig anbefale deg å skaffe bare enten guppy eller neontetra. Vær også obs på at guppyene vil nesten garantert formere seg, moro, ja, men det blir mer fisk.

Er dessuten bedre å kunne se på akvariet å vite at du ikke har for mye fisk der.


tips: noen i trondheimsområdet selger fine ancistruser for en brøkdel av hva de koster i butikkene.
Okay! Takk for svar! Da blir det ancistrus shopping i morgen! Så får jeg se etterhvert om jeg skal ha guppy eller neontetra da, bestemme meg for en sort!
søren, rakk ikke å redigere forrige melding før du svarte igjen :P vel se på tipset jeg gav deg før du stikker å handler, kan tilføye at jeg betalte 1/6 av hva jeg betalte for de jeg kjøpte i butikken.

-Tror ikke du kommer til å angre på at du velger bare en av fiskesortene, jeg skulle egentlig ha venusfisk, kardinaltetra og keisertetra svømmende rundt i min 160 liter, men jeg bestemte meg for at det egentlig så bedre ut med bare en av de når jeg hadde dem i.
aha! takk for tipset! Hva ligger en ancistrus på i pris i butikk da?:P

(er litt vanskelig å komme seg til tr.heim for meg egentlig...:/ )
jeg kjøpte en ett sted for 70kr, og en et annet sted for 60kr, de var begge veldig små (2,5cm). Jeg har ikke helt skjønt hvorfor de er så dyre når de er så lett å drette... hos ham jeg handlet hos så fikk jeg samme størrelse for 10kr/stk samt noen pene eplesnegler for samme prisen

på den andre side så tror jeg at det holder med 1-3stk i ditt akvarium. Om du har lyst til å spare noen kroner så er det jo bare å sjekke annonsene her inne, skader aldri å spørre selgerne om de er villige til å møte deg et sted
ja, det kan jeg gjøre!!

Lønner det seg å kjøpe voksne fisk sikkert i et nystarta akvarium??
vel, personlig så liker jeg å se at fiskene mine vokser, men ancistrus er visstnok skrøpelig når de er små, JEG har ikke hatt problemer med dem. Fordelen med å kjøpe voksne er jo at du f.eks kan kjøpe en hann og en hunn.
Akkurat
Formerer dem seg fort da? Så jeg må regne med at jeg plutselig har en hel drøss??:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap