Jeg ville blitt glad for litt hjelp :)

jeg er ganske fersk, begynte med akvrium for en måned siden jeg syns jeg har kommet meg godt i gang jeg har en bok, men jeg syns den var lite utfyllende om det jeg lurer på nå.

jeg har en del maller, jeg kunne tenke meg å vite en del mer om maller, noen som vet om en bra info side eller noe? også lurer jeg på om jeg kunne få noe gode råd om hvordan å holde plantene mine i live.
Mat med agurk 1 gang i uka redder du kanskje noen av plantene dine
Vis du vet hvordan malle du har så blir det noe enklere å svare

Bare å google og lese den infoen du finner her
Du kan søke opp de forskjellige fiskene dine i fiskebasen og lese om de der. Der finner du direktelink til søk på fisken i google også.

Når det gjelder planter så har Samlern et godt poeng. Vil tro du bør fôre mallene dine godt med grønnsaker for å unngå at de forsyner seg av plantene. Har du maller som roter litt rundt kan du også med fordel holde deg til planter som kan festes på stein/røtter (for eksempel de forskjellige anubias og javabregne/windeløv) eller planter med stort rotsystem som fester seg godt i bunnlaget (for eksempel echinodorus). Alle disse artene er i tillegg hardføre, enkle og tåler moderat belysning. Du bør også tilføre litt flytende næring, og til de med mye røtter, gjødsel av den typen som dyttes ned i bunnlaget. Les mer om de forskjellige plantene i plantebasen.
Tilfeldig bekjentskap
© Martina Rozinek
Reklame for plussmedlemskap