Nytt akvarium!

Da har det seg slik at typen min fikk tilbud om å få et 600l akvarium gratis, noe som selvfølgelig ble takket ja til

Eneste problemet er jo hva vi skal innrede akvariumet med..Det fikk jo jeg låv til å styre med Så er spørsmålet om jeg vil ha berg og stein, eller mye grønnt... Akvariumet har svart bakgrunn! Er det noen som har noen tips? jeg er helt fersk, uten om et akvarium med 4 guppyer :P

Berg og fjell er jo ganske stilig, men vet dere om noen gode sider, evt. noen gode butikker i rogaland hvor jeg kan få handlet det nødvendige? Fikk litt skrivestopp nå, men rekner med at det dukker opp etterhvert :P
Plussmedlem
Gratulerer med nytt akvarium! Dette blir nok spennende. Har dere vurdert malawiciklider?
Jeg har de 4 guppy hannene i 164l, så de skal snart få seg noen damer

Har vært inne og lest litt om diverse fisk, men har ikke funnet ut helt hva jeg vil ha! Tenkte å få ordnet bakgrunnen først :P Planen er jo og ha fisk med litt farge på da, men får jo se hva som går overens med hverandre, og på tempraturer osv. !
hei og gratulerer med nytt kar. Som du ser av avataren min er jeg en discusfreak, og selv om mange er uenig med meg, så menere jeg at et 600-liters kar kun er til for discus . Jeg hadde omtren samme erfaring som deg når jeg satte opp et 350-liters discuskar for 8 mndr. siden og det går veldig bra. Med alle de oppdrettsvariantene som strømmer inn nå så er det vel discus å få for enhver smak. Her er et lite utvalg. Jeg vil anbefale i startfasen og begynne med oppdrettsvarianter, de er mye lettere og holde enn VF. Og når du begynner og få virkelig dreissen på det så kan du jo starte forsiktig med oppdrett, 164-literen er jo et perfekt oppdrettskar. Når det gjelder annen fisk er kardinaltetra, en eller annen corydoras, (gå inn på fiskebasen og se om de tåler varmen i vannet som discus skal ha, 29 grader) og ancistrus. Du kan med hell ha et scalarepar eller kanskje to sammen med discus. Så er det bare for deg og gå inn på discussidene her på forumet og begynne og lese. Jeg har 6 røde/orange discus i et kar med en veldig mørk bakgrunn, med grønne planter så syns jeg det er praktfullt. Lykke til.

Jon
Har tenkt litt på de ja Er utrolig flotte Takker for svar :P
Plussmedlem
Hvis det er fisk med farger så er nok malawi enklere enn diskus.

Malawi som denne, denne, denne, [URL=http://images.google.no/images?hl=no&um=1&q=Labidochromis+caeruleus+]denne[/URL] osv. farger nok opp karet ditt
(Ikke dermed sagt at du kan fylle hele karet med alle fargerike malawier samtidig.)
Jon Bruce
Med alle de oppdrettsvariantene som strømmer inn nå så er det vel discus å få for enhver smak. [URLBLOCK1] er et lite utvalg. Jeg vil anbefale i startfasen og begynne med oppdrettsvarianter, de er mye lettere og holde enn VF. Jon


Jeg kan vel ikke bestille fisk i fra den siden der ? Var vel mer farge spekteret du tenkte på der? Men har du noen gode sider jeg kan se på eller bestille fra i norge ?
Det går nok an å bestille discus fra Rcky Mountain Discusfish, men det er vel lettere fra Norge. DiscusGeir er en hyggelig mann med mye kvalitetsdiscus. Han får stadig forsendelser fra Asia, her er et lite utvalg med discus fra han. Jeg veit han får en ny forsendelse i disse dager, så det er bare å sende en mail og forhøre seg. Han er godt vant med å sende discus.

JON
:p
Tror jeg hadde gått for diskus fordi malawi ciklider kan egntilig ikke blande med andre fisk uten å krangle slåss osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap