Platyen min ser ut som han skal eksplodere

Ja, platyer har ganske runde mager, i alle fall de jeg har kjøpt. Jeg har hatt 3 stk i karet mitt over en periode nå og den ene er så tykk over magen at den ser ut som den skal eksplodere. De får passe med mat og det er kun denne som ser tykk ut. Hva kan det være?
den er nok snart fødeklar
Tror du det altså? :O Når vet jeg den er fødeklar og eventuelt må flytte den i et fødekar? Hva må jeg se etter? Huff, merker jeg blir litt stressa nå!
Ville droppa fødekar. De blir så stressa. Bedre å miste noen yngel enn å plage den stakkars fødende fisken mener nå jeg.
Har du bra med planter i karet, noe ynglene kan gjemme seg i klarer de fleste seg
(litt avhengig av hva anna fisk du har i karet selvfølgelig)
Vis man legger henne i en "fødeboks" så blir hunn veldig stressa,=hunn kan bli stresset til døde, eller sleppe ut ynglene for tildig, å det er IKKE bra for dem.

Kan du legge ut et bilde?
Flott at dere sier i fra. Dette er første gangen det evt. kan være en fødeklar fisk i karet mitt. Jeg har mine tvil siden det ser ut som jeg kun har hunner i karet mitt men...
Jeg tror jeg skal skaffe meg mose i stedet for det fødekaret. Er det flere som har gode erfaringer med det? Jeg har snakket med noen om akkurat det skjønner dere.
Ja, jeg skal prøve å få ut et bilde.
heisann.. Alltid gøy med fisk som yngler..
Sønnen min på 5 år har en 120 liter med platy, og noen cherrybarber i.. vi droppet fort fødekar.. Satte inn godt med planter i stedet, og du store mi tid hvor det har ynglet oppi det.. Guttungen ser nye hver dag, og syns det er kjempeartig..

Har du lite med planter oppi kan du jo sjekke her inne på annonsene om det er noen som selger eller gir bort planter..

Lykke til..
Takk skal du ha Hildrum76 Så morsomt for gutten da!
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap