Funker disse fiskene i mitt fremtidige akvarium?

Akkurat nå har jeg en 60-liter med 1 ancistrus og 11 kardinaltetra.
Jeg tenkte å anskaffe meg et akvarium på 120 liter for at mallen skal få bedre plass bl.a. Da tenkte jeg å ha noen flere fisker.

I tillegg til de jeg har tenkte jeg å skaffe 9 kardinaltetra og 8 sterbas pansermalle.

Passer disse sammen, og er det passe mengde fisk i en 120-liter?
Det hadde vært kjempe fint om jeg fikk svar og kanskje noen ekstra tips.

Takk!
Synes det høres ut som en passe mengde fisk.

Oppe til venstre på siden her kan du søke på alt mulig, der kan du søke på fiskene og se hva slags type vann de forskjellige krever. Sånn finner du fort ut om det krasjer med noe av det du har valgt.


Ser ikke noen problemer med sammensettingen. Skal godt gjøres at et kar blir forstort for fisken, den kan jo ikke gå seg vill opp i der uansett.

Men jeg ville gitt ancistrusen selskap av flere. (Antar det er oppdretts varianten) Også ville jeg økt corydorasene fra 8 til 10-12, de vil trives bedre da.

Bedre fisk til å gå i stim finnes ikke som jeg vet om. Å flere jo flere de er, til finere blir stimen.

Kansje putta opp i et par av desse
, og disse

om det er oppdrettsvarianten så anbefaler jeg også å putte i noen flere. Og jeg anbefaler deg å prøve å holde deg til de fiskene du har valgt, før eller senere så vil du ha flere, men tror det vil vise seg at de du har valgt holder.
Heisann!

Først må jeg bare si tusen takk for svarene! Og at dere har brukt deres tid til å svare på mine spørsmål

Det hjalp meg godt dette! Og jeg regner med at en trio ancistrus (oppdrettsvariant) burde holde?

Hvis jeg ikke får svar på dette, regner jeg med at det er ok..
Ok. Nå er alt satt opp og ancistrus og kardinaltetra er flyttet inn. Men det er et bitte lite problem. C.sterbai ble alt for dyr for lommeboka mi. :o)

Derfor tenkte jeg å heller kjøpe kobberpansermaller, disse blir jo større så jeg lurte på om hvor mange jeg kan ha av dem, sammen med 3 ancistrus og 20 kardinaltetra i en 120 liters?

Takk på forhånd!
Hmm, når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg heller skriver det siste spm. i kategorien "maller". Det passer vell bedre der.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap