Fisk inn i norge

var på en nettbutikk å så åt de sender dyr
må man ha papirer på dyra eller er det bare å bestille?
Du må være mere detaljerte på hva du spør om.,. Hvilke dyr, fra hvor, til hvem, i det hele tatt mange detaljer.

Dette da det restriksjoner på noen dyr og det er ulike regler fra forskjellige land osv.
det var en dansk nettbutikk www.reptilica.dk
trenger man tillatelse for å ta reptiler inn i norge?
Ja, og det er meget strengt. Har du kraftig allergi og kan dokumentere dette kan du søke mattilsynet om dispensasjon for å holde skilpadde.

Skal du ha andre reptiler tror jeg svaret er NEI, såfremt du ikke skal ha dyrene til Akvariet i Bergen, Dyrehagen i Kristiansand eller lignende.

Ps. Fisk er ikke reptiler.
trenger man tillatelse for å ta reptiler inn i norge?


Du er klar over at det ulovlig å holde reptiler i Norge? De vil sannsynligvis bli avlivet på grensen og du vil bli bøtelagt. Hvis de i det hele tatt blir sendt da, noe de ikke blir dersom selger i Danmark vet at de er ulovlig i Norge.
ok jeg skjenner folk som har reptiler derfor lurte jeg på om det var lov

Forskrifter om forbud mot at fremmedartede (eksotiske) dyr innføres, omsettes eller holdes som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte. sier i § 1. Det er forbudt å innføre, selge, kjøpe, gi bort, ta imot eller å holde som husdyr, selskapsdyr eller i fangenskap på annen måte fremmedartede (eksotiske) pattedyr, krypdyr, padder, frosk og salamander.

I retningslinjene til akvaforum heter det; 17) Innlegg/tråder som handler om ulovlig dyre/fiskehold og ulovlig behandling av dyr/fisk iflg. gjeldende lovverk kan slettes/stenges uten varsel.


Denne tråden stenges derfor.

Tilfeldig bekjentskap
© morten kjøndal
Reklame for plussmedlemskap