Albino eller død

får ca 2 uker siden kjøpte jeg 10 posthornsnegler i dag så jeg at den ene lå helt stille å var hvit.
hva kan det være???
Er den helt gjennomsiktig ?

Ta den opp å lukt på den, lukter den "normalt" lever den mest sansynlig, men hvis den lukter vondt er den nåkk død.

Hvor lenge har den ligget helt i ro ?
snegler trenger kalk eller så blir skallene hvite. hvis den er helt still er den nok død.
den har ikke ligget lenge i ro en dag max to.
gjorde som du sa tok den opp, da oppdaget jeg at det ikke var noen snegle i skallet.
kan posthornsnegle gå ut av skallet sitt eller er den død?
skal jeg putte sneglehuset oppi igjen eller ikke?
Inaktiv bruker
di er nok døde di =;-D
ok men hvor er innholdet?
jeg har ingen fisk som spiser snegler.
de fiskene jeg har er:
4 skjørtetetra
4 guppy
1 ancistrus
4 sverdrager yngel
2 kuhlii-åler
10 posthornsnegler
ca 40 sandsnegler++++
Levende snegler spiser gjerne sine døde kompiser ;b
guppy gutten
ok men hvor er innholdet? jeg har ingen fisk som spiser snegler. de fiskene jeg har er: 4 skjørtetetra 4 guppy 1 ancistrus 4 sverdrager yngel 2 kuhlii-åler 10 posthornsnegler ca 40 sandsnegler++++


Her har du jo masse fisker samt snegler som tar seg en bit, døde snegler/fisk er automatisk føde for andre.
ja, jeg er klar over at de spiser hverandre når de er døde men jeg tankte på om noen av dem kan ha drept snegla


Mest sansynlig sjældauda.
Men jeg ser du har sandsnegler. Det er mest sansynelig dem som har spist den.
Hvis du plutselig oppdager at du mangler en fisk f.eks. Har den nok dødd og falt til bunnen. Der kan sandsneglene grave den raskt ned, slik de kan spise den i fred. Desse små sneglene er effektive renovasjonsarbeidere..


Tilfeldig bekjentskap
© Else Therese Sirevåg
Reklame for plussmedlemskap