Viltfanget fisk

hei!
ser det er en del her på forumet som har viltfanget fisk.
hvor får man tak i dem?
er det noe spess med dem?
Plussmedlem
Du kan kjøpe viltfanget (VF) fisk i mange dyrebutikker. For eksempel importert fra Sør-Amerika, Asia eller Afrika.

Spesielt, tja...De er viltfanget og ikke oppdrettsfisk
guppy gutten
hei! ser det er en del her på forumet som har viltfanget fisk. hvor får man tak i dem? er det noe spess med dem?


hallo guppy gutten.

man får VF(viltfanget fisk) i de fleste akvarie butikker.

man kan jo også dra og fiske de selv. vet det er folk på forumet som drar til spesielle elver og fisker f.eks. maller. men det er for spesiellt interiserte.

hva som er spess med VF??
jo det er jo at de har vært ville og da har de anderledes farger osv. husker ikke alle grunnene til at folk kjøper VF.
Jeg har viltfanget guppy fra Colombia kjøpt på dyrebutikk. De er mindre enn kultivert guppy og hunnene er lite fargerike. De yngler mye og jeg synes de virker mer robuste enn vanlig guppy, men har ikke så lang erfaring med dem.
fiskeren
[QUOTE=guppy gutten]hei! ser det er en del her på forumet som har viltfanget fisk. hvor får man tak i dem? er det noe spess med dem?


hallo guppy gutten.

man får VF(viltfanget fisk) i de fleste akvarie butikker.

man kan jo også dra og fiske de selv. vet det er folk på forumet som drar til spesielle elver og fisker f.eks. maller. men det er for spesiellt interiserte.

hva som er spess med VF??
jo det er jo at de har vært ville og da har de anderledes farger osv. husker ikke alle grunnene til at folk kjøper VF.

Jeg leste i en akvariebok at hvis du kjøper ville kardinaltetra (liten stim fisk med blå og rød stripe) så støtter du de i Brasil som fanger dem, og reinskogen. :o) Det er en god grunn for å kjøpe ville. De blir hvist ikke utryddningstruret heller.. etter som jeg forsto. :o)
er VF dyrere en vanlig guppy?
Inaktiv bruker
Vf er som regel litt dyrere.
Det er ikke bare pga fargeforskjeller, men også at vf er oftest mye mer hardfør enn fiskene som er avlet på i åresvis.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Larsson
Reklame for plussmedlemskap