Min første kull, lek i ca 45 min. kampfisk, betta splendens dt.

I for igårs hadde jeg kjøpt en hann DT kamfisk på Oslo City. Hann er ganske stor og finefarver. Jeg satt han oppi en plastkar som jeg brukte til parring i det forrige forsøket og oppi der la jeg oppi en halv isoporkopp. Hannen var rolig og spiste ikke noe særlig. Og idag så jeg skumm inni koppen og hannen kom sjelden ut av redet sitt så, da kompisen min så det saa han at hannen er klar og venter på en hunn.
Kompisen min og jeg la en guppykasse oppi og deretter hunnen. Jeg valgte den største hunnen vi har for da er vi sikker på at hunnen er klar.
Hannen viser seg for hunnen. Han blåste seg for hunnen og svømme tilbake til redet sitt og ventet, han gjentok det mange ganger og han ventet ved redet sitt i ca 3 sekunder. Kompisen min var utålmodig og sa at jeg skulle sette hunnen oppi med hannen med en gang. Vi gjorde det han sa og hannen viser stor intresse for hunnen og svømmet forsiktig til hunnen, men hunnen viser veldig lite intresse for hannen. Etter ca 10 min jaget hannen hunnen og da stoppet hunnen på ei hjørne der hannen blåste seg opp og dekker for utgangen. Hannen danset bort til hunnen. Han "shaked" baken sin i det han svømmet sidelengst mot henne. Hunnen hadde lottrett sriper på seg, vei ikke når det har kommet seg, men det var ikke der for to min siden. Jeg gikk å hente drikke, da jeg kom tilbake hadde hunnen ligget og lekt død på bunnen(bekymret meg ikke fordi jeg har lest).Imens var hannen i redet og fikset.
Jeg ventet litt og tittet alltid tilbake hver tredje sekund. Og det gikk sånn 20 min til hannen ble igjen i redet, hunnen er nede i bunnen. Hannen svømte til hunnen, men kom ikke nær den. Dan hunnen våkanet til livet jaget han henne. Jeg var ikke sikkert på om de var ferdig så jeg ventet litt til. 5 min, lan hunnen seg leker død på bunnen igjen. Da hunnen våknet jaget hannen henne igje. Jeg trodde det skulle være det samme som forigang, men han angrep henne flere ganger og alvorlig. Hunnen ble litt skadet på finnene og på siden. Jeg sjekket da jeg tok henne ut. Puttet henne oppi en guppy yngelkar opp på akvariet der jeg ga henne noe mat og la henne tilbake oppi 200 litern min.


Hannen kom ut av redet og nå driver hannen å titte rundt og svømme rundt karet sitt.

*^^ Jeg synes at det gikk bra, men kunne vært litt mer forsiktig med hunnen neste gang
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap