Fisk som ikke spiser yngel.

Hei!

Finnes det fisk som ikke spiser yngel?


har platy, sommerfugl, neontatra, pansermaller og sugefisk. og... kampfisk.. (vet denne liker yngel)

ser disse på yngel som måltid?


Takker for svar
Kommer bare på L-maller og otocinklus. Unge Pseudomugil gertrudae og andre fra samme slekt kanskje? Og boraras? Det beste er å ha masse planter som yngel kan gjemme seg i.

Ellers er vel alle interessert i yngel. Det er jo super snaks, iallefall om det er rød platy-yngel. (veldig iøyefallende)
hva slags planter passer best som gjemmested?

er sånn vanlige sugefisk jeg har Ancistrus tror jeg dem heter.

og.. pansermallen er.. to ganske store som er albino, og 3 små vet ikke hva slags type dette er.
Planter som ikke har lange store blader men heller bustete og frodig utseende. Masse kriker og kroker for å hjemme seg bort. Du kan også skaffe en yngelboks/nett for å ha i akvariet og putte yngelen oppi til den er blitt større
hadde flytebur som jeg fikk guppy'er i.. etter 1 månede så syntes jeg dem så store nok ut til å slippe dem ut. men neida.. da fant jeg ut at kampfisken kunne svømme fort! har aldri sett noen fisk svømme så fort før xD

Har et stort slott i midten der alle sugefisk holder seg om dagen.


såå.. vet ikke hvor jeg skal gjøre av alle plantene.. pansermallene må jo ha litt plass på bunden også.
Jeg anbefaler ikke yngelkar da fiskene fort kan bli stresset av det. Masse planter er tingen. Flyteplanter og javamose er bra gjemmesteder for yngel. Noen blir som regel spist opp men det er bare bra for det er det sterkeste som overlever og dessuten blir karet ditt fort fullt hvis all yngel skulle vokse opp....
syntes heller det ikke er greit med ynglekar, tror dem skader seg selv også litt på kantene i den. får se om jeg finner noen planter
Takk for hjelpen!


hvilke planter har dere forresten, og hvor kjøpte du dem?
Javamose får du som regel kjøpt her på forumet. Det gjelder også flyteplanter. Du får kikke litt på rubrikk annonsene her på forumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap