Pappegøye fisk

Hei....

Er det noen som vet hvorfor pappegøye fisker graver grop i beskyttet atmosfære under en en plante midt i akvariet med store blader???
Jeg tror jeg har 2 jenter og 3 gutter, det kan se sånn ut.
Er det mulig at dem kan yngle seg??
Ciklider graver ofte groper i forbindelse med forberedelser til å legge egg. Nå er det ikke sikkert det blir noe ut av eggene siden papegøyene sies å være sterile.
Papegøyefisk, da altså som i saltvannsfamilien Scaridae?

Eller papegøyeciklide? Og hvis det er ciklider som menes, er det da Hoplarchus psittacus eller hybrider av Cichlasoma?

Svar blir liksom så tilfeldige når man ikke vet hva spørsmålet handler om.
min erfaring er at trivsel og graving hører sammen. det blir bare tull av det hele....egg og ingen yngel, men veldig koselig å følge med på
Pappegøye ciklide
Har fått vite at dem legger egg. Og at det er mulig å få masse yngel hvis mann er heldig!!!!! Ungene er veldig avhengig av foreldrene sine, derfor annbefalte dem i butikken at vi ikke burde ta ut ungene av akvariet.


har pappegøye ciklide ferskvann.....

Men hva lønner seg da hvis mann skal bort noen dager i påsken ang foringa???? Lønner det seg å kjøpe rundinger som dem spiser på??


Men jeg vet ikke helt hva di pappegøye slaget jeg har.

Di er store å orange, mer vet jeg ikke... Er ikke helt inni dette med fiske art osv helt enda......
Plussmedlem
Det er vel denne du har.

Noen dager borte i påsken gjør ingenting. De klarer seg utmerket uten mat disse dagene.
Feriefôr bør du ikke kjøpe.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap