Pumpen var av i ca 1 time, krise?

jeg dro med uhell ut pumpa på akvariet mitt og merket ikke det før etter kanskje en time eller mer.

er det krise? når vil jeg merke det om det er det?
Jeg vet svært lite om det egentlig. men jeg har fått beskjed om at 2timer da dør bakteriene i filtret ditt. så jeg skulle tru 1 time skulle gå bra.

det du merker det på er vel at det begynner bli nitrit i karet ditt etterhvert. pgabakeriene i filtret ditt er døde å ikke klarer bryte ned mat restene å fiske avfall. sikkert noen som kan bekrefte dette å har ett bedre svar
Det er nok ingen krise på gang. Har hatt strømbrudd her i mange timer uten å fått problemer i ettertid. Ser at du har lite fisker i, hvis det er rekeakvariet ditt det gjelder (stilig innredning så da er det vel ikke så stor belastning på filteret heller.
Hvis du er skikkelig nervøs eller bare vil følge med så er trikset å måle nitrit og skifte noe vann jevnlig. Bruk da dråpetest siden strips er bortkastede penger.
Med tanke på hvor lenge bakteriene overlever på kjøkkenbenken min tror jeg ikke én time i vann byr på store problemene. Jeg hadde mitt filter skrudd av ett døgn, uten at det skapte nevneverdige problemer.

Følg med litt på fiskene, selvsagt - ta gjerne et ekstra vannbytte i morgen.
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Flønes
Reklame for plussmedlemskap